Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:51:36 GMT

تعداد جان باختگان وقوع سیل در ترکیه به ۷۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۶۲۹۲

تعداد جان باختگان وقوع سیل در ترکیه به ۷۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، افزایش شدت سیل و صدمات جانی و مالی ناشی از آن در شمال ترکیه، تاکنون منجر به جان باختن ۷۰ نفر از شهروندان این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که شمار جان باختگان سیل در برخی استان‌های حاشیه دریای سیاه به ۷۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه صادره از سوی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، ۶۰ نفر در کاستامونو، ۹ نفر در سینوپ و یک نفر نیز در بارتین جان خود را از دست داده اند.

جاری شدن سیل در استان‌های شمالی و همچنین افزایش آتش سوزی در جنگل‌های جنوب غرب ترکیه، منجر به بی خانمان شدن صدها تن از مردم این کشور شده است؛ مواردی که سازمان ملل در بیانیه اخیر خود، هر دو حادثه را ناشی از افزایش بی رویه و خارج از کنترل گرمای کره زمین دانسته است.

کد خبر 5282910

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه وقوع سیلاب حوادث غیر مترقبه افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا طالبان افغانستان عراق شهر کابل رژیم صهیونیستی فلسطین اشرف غني لبنان روسیه ترکیه حزب الله لبنان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز‌های پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ