Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با انتشار پیامی ویدئویی در حساب کاربری خود در فیس بوک، خواستار آرامش مردم این کشور شدند.

در این پیام کوتاه، حامد کرزی در ابتدا گفت: بسیار خوشحالیم که دوباره با شما حرف میزنیم، رییس شورای عالی مصالحه ملی، رییس حزب اسلامی و من کوششمان را برای آرامش بیشتر در شهر کابل و بازگشت حالت عادی و روزمره، ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انشالله این کوشش‌ها نتیجه دهد.

وی افزود: با بزرگان طالبان در تماس هستیم، گفت‌وگوهای مثمر داریم، در موارد لازم با هم گفت‌وگو کردیم، همکاری‌های بسیار خوبی جریان دارد، انشالله که وطن عزیز و خاک ما صاحب صلح وامنیت و خوشحالی سراسری و دائمی باشد.

عبدالله نیز گفت: اساسی‌ترین کوشش و سعی و تلاش ما در این مرحله خارج از هر نوع ملاحظه‌ای آرامش مردم شهر است.

وی افزود: می‌دانیم که با تغییراتی که پیش آمده مردم در وضعیت دشواری قرار گرفته‌اند و امیدواریم که تلاش‌هایمان در این زمینه در عرصه کلان مملکت مثمر و مفید واقع شود.

وی ادامه داد: خداوند انشالله سعادت و خیر را برای همه مردم افغانستان برگرداند و از این فضای نگرانی و تشویش که برای مردم ایجاد شده مردم عبور کنند و اطمینان نسبت به آینده خود داشته باشند.

عبدالله تاکید کرد: هیچگونه اهداف شخصی در این راه وجود نداشته و ندارد و با بزرگان کشور در تماس هستیم و در داخل کشور سران قوم و همه اینها آرزویشان این است که خیر مردم افغانستان را می‌خواهند.

اوضاع کابل، پایتخت افغانستان در دومین روز پس از سقوط این شهر به نسبت روز گذشته آرام تر توصیف شده است، هرچند همچنان در مناطقی از کابل بویژه فرودگاه بین المللی این شهر اوضاع ناآرام است./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: حامد کرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر آمادگی هیئت حاکمه افغانستان برای همکاری با این سازمان در قضیه فلسطین تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «طارق علی بخیت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و هیئت همراهش در ادامه دیدارهای خود در کابل با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، در این نشست که مسئولین سازمان‌های حقوق بشر، امور زنان و امور اجتماعی سازمان همکاری اسلامی نیز در آن شرکت داشتند درباره  دستاوردهای حکومت کابل در بخش‌های مختلف و تصمیم‌های اتخاذ‌شده در دیدارهای قبلی و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اطلاعیه افزود: متقی در این دیدار درباره پایان جنگ در افغانستان، تأمین امنیت، از بین بردن داعش، نقش زنان در بخش‌ بهداشت و درمان، آمورش، تجارت و سایر بخش‌ها و توجه رئیس امارت اسلامی در رابطه با تأمین حقوق اساسی زنان، کمک‌های مداوم امارت اسلامی به بیوه زنان، ایتام و سایر نیازمندان توضیحاتی ارائه کرد.

گشایش دفتر سازمان همکاری اسلامی در افغانستانسازمان همکاری اسلامی: حق آموزش در افغانستان نباید از کسی گرفته شودترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیا

بخیت نیز با اظهار اینکه دیدار کنونی از کابل افغانستان بخشی از تعامل مثبت سازمان همکاری اسلامی با هئیت حاکمه است، بر تعامل مستقیم و تفاهم بین کابل و کشورهای عضو این سازمان تأکید کرد.

دکتر آمینه، رئیس امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی نیز گفت این سازمان برای هرگونه کمک با توجه به اولویت‌های افغانستان آماده است.

دکتور أفنان، رئیس سازمان توانمند‌سازی همکاری اسلامی نیز اظهار داشت تصویری که آنها از افغانستان دیدن متفاوت است از آنچه که توسط رسانه‌های خارجی ارائه می‌شود.

در انتهای این دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان نیز اظهار داشت هیئت حاکمه افغانستان آماده هر‌گونه همکاری با این سازمان در رابطه با همه قضایای جهان اسلام از جمله قضیه فلسطین است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • سپاه صادق
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • دل‌نوشته عاشقانه حامد لک برای عبدالله ویسی