Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به ضروت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و چگونگی انجام آن، گفت: انجام این فریضه دینی و اجتماعی یکی از ابعاد برتری جوامع نسبت به همدیگر است که مردم آنان نسبت به این مسئله توجه نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی افزود: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری و اتهام زنی به افراد مد نظر نیست بلکه دست گیری از افراد برای ترک گناه مورد توجه بوده تا فرد آن گناه را دیگر انجام ندهد و تقوا او حفظ شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان کرد: مسئولیت انسانی و اجتماعی بر عهده افراد گذاشته می‌شود تا علاوه بر اینکه برای سلامت دینی و رفتاری خود توجه داشته باشد نسبت به این موضوع در کل جامعه و دیگران نیز توجه نشان دهد چرا که یک کشور هم در پی بی توجهی دیگران دچار خسارت می‌شود.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به اینکه برخی از اعمال مثل نماز جنبه فردی داشته، اما موضوعی مثل عدالت جنبه عمومی دارد، تصریح کرد: در خصوص مسائل عمومی باید امر به معروف و نهی از منکر کرد و مخاطب این فریضه هم فقط مردم نیستند بلکه برخی از مسئولان هم باید نسبت به رفتار غلط مورد نهی از منکر قرار گیرند.


وی یادآورشد: در خصوص جنبه‌های فردی اعمال مثل اقامه نماز هم باید امر به معروف انجام شود تا خوبی‌ها جامعه را فراگیرد و کسانی که نسبت به اعمال دینی بی توجهی می‌کنند اهل خانواده و اطرافیان آنان نیز ضرر می‌کنند.


دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه در موضوع انجام فریضه همگانی امر به معروف موضوع ترک گناه و زشتی است، عنوان کرد: کار زشت باید مورد نکوهش قرار گیرد و فرد نباید مورد تمسخر و سرزنش باشد.


وی ادامه داد: قرآن و روایات بهترین مدل‌های امر به معروف و نهی از منکر را مشخص و تبیین کرده اند که آن هم به خوبی و لحن آرام و در آرامش است که مردم نسبت به آن توجه و دقت داشته باشند.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف نهی از منکر ستاد امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود

محمد عباس زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از انبار دپوی مواد خام فرآورده‌های دامی گفت: یکی از اولویت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جاری پیگیری ایجاد زنجیره‌های تولید دام سبک و سنگین است.

وی اجرای این طرح را مستلزم تسهیل در استقرار اجزای زنجیره دانست.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف یک فریضه است و این فریضه را هم‌اکنون می‌توان در طرح از مزرعه تا سفره به خوبی اجرا کرد.

وی ادامه داد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان مازندران نیز برای محقق شدن این طرح مهم بیش از قبل به ویژه در مناطق محروم با همه توان آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف است.

کد خبر 6079413

دیگر خبرها

  • طرحی برای پاسداری از یک فریضه
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • نه؛ خبری از سعید معروف نشد
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود