Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، امروز و فردا در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان، تهران و البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج‌شنبه در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه در پاره‌ای از نقاط جنوب، شمال غرب، ارتفاعات البرز بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

طی دو روز آینده، سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در بعضی ساعات افزایش می‌یابد، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد به ویژه در منطقه زابل پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا تنگه هرمز، دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا مواج خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107187 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند

آفتاب‌‌نیوز :

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

دوشنبه (۳ اردیبهشت): جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان.

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت): مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت): سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل