Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در گفت و گو با برنامه صبح بخیر ایران، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، در رابطه با آمار آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، اظهار کرد: ما آمار رسمی آزادگانی که در دوران جنگ و در عملیات های مختلف به اسارت در صحنه نبرد در آمده اند، بیش از ۴۳ هزار نفر هستند که تعدادی هم بانوان غیور آزاده کشورمان بودند که پنج نفر از بانوان اسیر را در اردوگاه ها داشتیم که البته تعدادی هم رژیم بعث صدام، هموطنانمان در نقاط مرزی کشور را به اسارت در آوردند که در این خصوص، آمار مختلفی وجود دارد و در این میان، خانواده هایی را داشتیم که باز در میان آن ها زنان غیوری بودند که تا آخرین روزها مقاومت کردند اما آمار رسمی کشور که در بنیاد شهید هم ثبت شده، ۴۳ هزار آزاده در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت شهدا و آزادگان اسیر بیان کرد: در این ایام باید یاد کنیم از شهدا و آزادگان اسیری که هم در دوران اسارت به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند و بعضاً پیکرهای پاک آن ها در آن دیار غربت به جای ماند و امروز امانت سنگین اسارت آن ها بر عهده ماست و هم آزادگانی که بعد از اسارت به دلیل تألمات ناشی از اسارت، مظلومانه از این دنیا پر کشیدند و خدمت خانواده های آن ها تسلیت عرض می کنم.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: این روز، روز باشکوهی برای مردم و پیروزی آن ها بود و ما آزادگان اعتقاد داریم که مردم مستجاب الدعوه بودند چراکه آن ها دعا کردند و دعای آن ها مستجاب شد و آزادگان بازگشتند.

وی با اشاره به مبادله رژیم بعثی صدام گفت: بعد از سال ۶۰ مشاهده کردیم که یک اتفاق عظیمی افتاد و درواقع، صحنه جنگ عوض شد و پیروزی های رزمندگانی که به ارزش های سیدالشهدا اعتقاد داشتند رقم خورد و حضرت امام خمینی(ره) در روزهای بسیار سخت جنگ، فرمایشی داشتند و فرمودند که جنگ نعمت است و جوهره انسان ها را به حرکت در می آورد که این فرمایش حضرت امام، یک جوهری دارد که این نعمت نه فقط در زمان جنگ بلکه پس از آن هم ادامه داشت که از آن جمله می توان به مقاومت مردم و حماسه ای که آن ها آفریدند اشاره کرد و سرانجام مشاهده کردیم که صدام در نامه نگاری هایی که به ایران داشت اعلام کرد که در مقابل عظمت، عزت و استقلال این مردم سر تسلیم فرود آورده است و گفت که آن چه شما خواستید به آن دست پیدا کردید و زمینه آزادسازی اسرا هم فراهم شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است