Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران گفت: راهبرد اصلی ما برای مقابله با بیماری کرونا در کنار واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی است که ریل گذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: این طرح یک طرح محله محور اجتماعی است که نقاط ضعف و خلاء‌های نیروی انسانی ما در بحث مدیریت و مقابله با بیماری را به خوبی پوشش می‌دهد کما این که در میانه خیز سوم و چهارم نیز زمان اجرای طرح شهید سلیمانی بود برای مدتی ما در آرامش به سر بردیم که خود این طرح از یک اثربخشی برخوردار است اکنون نیز باید از این طرح استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تقریبا زمان چرخش این ویروس به اوج خود رسیده است و در کنار طرح شهید سلیمانی باید از واکسیناسیون نیز استفاده کنیم به ویژه که در بحث بیمار یابی نیز باید یافته‌های ما متکی بر تست باشد چرا که علمی‌تر است و از تجربیات دیگر کشور‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.
دکتر زالی افزود: در بحث واکسیناسیون حتی می‌توانیم در کنار توسعه مراکز، فعالیت مراکز را افزایش دهیم و دو شیفته کنیم، چرا که مراکز ما به مرور شلوغ می‌شود، چون مهلت دز دوم واکسن در کنار دز اول یک سری از سنین فرا رسیده و همزمان شده است.
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران: میزان واکسیناسیون در تهران روز گذشته به 25 هزار دُز رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.
دکتر علیرضا زالی بعد از ظهر دیروز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در تهران 3 میلیون و 310 هزار نفر واکسینه شده‌اند که 770 هزار نفر آن‌ها هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: حدود 33 درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در استان تهران (10 میلیون نفر) واکسینه شده‌اند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران از افزایش حدود 10 درصدی مراجعان و بستری‌های کرونایی در پایتخت خبر داد و گفت: هنوز به قله اپیدمی و شیوع نرسیده‌ایم.
دکتر علیرضا زالی بعد از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: این هفته میزان مراجعان سرپایی به مراکز خدمات رسانی استان تهران 10 و یک دهم درصد و مجموعه ابتلاء، مراجعان و بستری در تهران نسبت به هفته قبل 9 و 7 دهم درصد افزایش داشته است.
وی افزود: هم اکنون 9 هزار و 860 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که 2 هزار و 700 مورد آن در بخش مراقبت‌های ویژه است و همچنان ورودی قابل توجهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داریم.
زالی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حدود 2 هزار و 600 بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری و یک هزار و 700 بیمار هم در همین مدت ترخیص شدند.

افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی
فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: گزارش میدانی نشان دهنده این است که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده است.
دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های نهم و دهم خیز پنجم کروناویروس در کشور و استان تهران قرار داریم و همچنان شاهد افزایش آمار‌ها هستیم. از سوی دیگر هنوز به قله این شیوع و همه گیری نرسیده ایم. تعداد بستری ها، مراجعین و ابتلا در هفته جاری 9.7 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش کلینیک‌های سرپایی هستیم و خدمت رسانی در این کلینیک‌ها از 4400 نفر به قریب 8000 نفر افزایش پیدا کرده است.
فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به بازدید‌های میدانی در خصوص نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: بازدید‌های میدانی، افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دو هفته گذشته نشان می‌دهد، لذا جا دارد که از شهروندان تهرانی تشکر کنیم. بی تردید تعطیلی‌هایی که اعلام شده می‌تواند نقش آفرین و راهگشا باشد، اما نیاز است که شهروندان کمک کنند تا امواج سهمگین بیماری در خیز پنجم کنترل شود.
وی در خصوص تزریق واکسن نیز گفت: رکورد تزریق 124 هزار واکسن روزانه در 108 مرکز استان تهران ثبت شده است و در حال حاضر سه میلیون و 310 هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق شده که 770 هزار نفر هر دو دُز واکسن را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن ستاد مقابله با کرونا استان تهران رعایت شیوه نامه دکتر علیرضا زالی بیماری کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی