Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:19:45 GMT

۵ محکوم تبعه بولیوی به کشور خود منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۹۴۹۷

۵ محکوم تبعه بولیوی به کشور خود منتقل شدند

«محمود عباسی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: اتهام این افراد قاچاق کوکائین به کشور بوده است که مرتکبان در فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان و اراک دستگیر و روانه زندان شدند.  

رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: انتقال این محکومان با درخواست و رایزنی مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری بولیوی و بررسی و تصویب آن در کمیته انتقال محکومان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه با گذشت حداقل پنج سال از دوران محکومیت این افراد که هریک از آنان به ٢٠ تا ٣٠ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند و درخواست مستمر و پیگیری‌های سفیر بولیوی در تهران به نمایندگی از دولت متبوعشان در اقدامی انسان‌دوستان و حقوق بشری تصمیم به انتقال این محکومان گرفتیم و آنان را به کشور متبوعشان منتقل کردیم تا باقیمانده دوران محکومیت خود را در زندان‌های بولیوی بگذرانند.

رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی به کسانی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند هشدار داد همانند اکثر کشورها مجازات سنگینی در انتظار مرتکبان قاچاق مواد مخدر است و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی ایران اجازه نمی دهد مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جولانگاه تاخت و تاز قاچاقچیان شود.  

عباسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای فعال و پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر  است و اجازه نمی دهد قاچاقچیان مواد مخدر به اهداف خود دست یابند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از مقامات وزارت خارجه، دادستان های تهران، مشهد، اراک و اصفهان، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، سازمان زندان ها، پلیس بین الملل، سازمان هواپیمایی، حفاظت پرواز، مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، اعضای کمیته انتقال محکومان و همکاران خود در دفتر همکاری های بین المللی در وزارت دادگستری که زمینه انتقال این محکومان را فراهم کردند قدردانی کرد.

برچسب‌ها وزارت دادگستری کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران بولیوی وزارت دادگستری کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران بولیوی کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با جانبازان سرافراز ۷۰ درصد شهرستان همدان، اظهار داشت: جانبازان سرافراز سلامتی خود را برای اعتلای ارزش‌های قرآنی و دینی و مانایی این سرزمین هدیه کردند و سال‌ها در معرکه‌های سخت حضور پیدا کردند تا عزت ایران‌اسلامی حفظ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلات زندگی، جانبازان سرافراز را از مسیر خود منحرف نکرده و همچنان پایبند به اصول اعتقادی خود هستند، افزود: اجر‌ و پاداش الهی خانواده‌های جانبازان کمتر از خود ایثارگران نیست چرا که سختی‌ها برای رضای خدا تحمل کردند.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله پیروزی بزرگی در مقابل صهیونیست جنایتکار به دست آوردیم و اقدام دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود، بیان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی و جنایتکار انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و پاسخگو نیست اما بزرگ مردان جبهه مقاومت این هیمنه‌ی پوشالی را شکستند.

قاسمی‌فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» قصد کشتار مردم و تخریب خانه‌ها را نداشت و فقط قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت.

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت