Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مشخص است که سلیقه افراد در غذا بسیار متفاوت است و عوامل فرهنگی، تربیت، سنت‌ها و ارزش‌های دینی نقش زیادی در تعیین ترجیحات مردم در غذای دارد، اما جالب است که صرف نظر از ترجیحات مردم، برخی از کشورهای گوشه و کنار جهان برخی از غذاها را ممنوع کرده‌اند و دلایل آن بسیار عجیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، برخی از غذاهایی که در سراسر جهان ممنوع شده اند و دلایل این رفتار عجیب را مرور می‌کنیم.

بیشتربخوانید

غذا‌های عجیبی که به فراموشی سپرده شده اند + تصاویر

ضدیت با کچاپ در فرانسه

کچاپ بین میلیون‌ها انسان روی کره‌زمین محبوب است، به مانند یک ترکیب جادویی که هر غذایی را خوشمزه می‌کند، اما در مدرسه‌ای در فرانسه علاقه به کچاپ آنها را به دردسر بزرگی انداخت.

به گزارش Eet This، دولت فرانسع قوانینی برای خوراکی مدرست‌ها وضع کرد و در سال ۲۰۱۱ خوردن گوجه‌فرنگی فرآوری شده یا کچاپ را غیرقانونی اعلام کرد. این قانون برای حفاظت از سنت‌های آشپزی فرانسوی عنوان شد و براساس آن دانش‌آموزان حق داشتند هفته‌ای یک بار با سیب‌زمینی سرخ شده، کچاپ بخورند.

کریستوف‌ هیبرت، عضو انجمن ملی غذای فرانسه در زمان ممنوعیت کچاپ در سال ۲۰۱۱ گفت: باید مطمئن بشویم که دانش‌آموزان درایت و آگاهی درباره غذاهای فرانسوی داشته باشند و آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

جنبش جوانان سومالی برای مبارزه با سمبوسه

جنبش جوانان افراطی سومالی سمبوسه‌های معروف را توهین‌آمیز و به شدت مسیحی توصیف کرده بودند. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، مبارزان مسلمانان افراطی، کوچه به کوچه سوار گاری با استفاده از بلندگوهایی، در مناطق زیر سلژه خود درباره خوردن سمبوسه هشدار می دادند، زیرا احساس می‌کردند سمبوسه سه گوشه، نمادی از ثالوث مسیحی است و در حالی که این فست‌فود در آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا با گوشت و سبزیجات سرو می شد در سومالی به دلیل اشاره ضمنی به مسیحیت ممنوع شد.

ونیز، نه به غذاهاي غير بومی


ونیز یا شهر ونیز ایتالیا برخی از غذاهای محبوب و فست فود را که متعلق به سایر فرهنگ‌ها بود ممنوع کردند؛ با این اعتقاد که این غذاها آنچه "لحن فرهنگی اصيل" شهر توصیف می‌کند، کاهش می‌دهد.

پائولا مار، سرپرست گردشگری این شهر می‌گوید: ما می‌خواهیم انواع فعالیت هایی را که با حفظ و توسعه میراث فرهنگی ونیز ناسازگار است، متوقف کنیم. حتی خوردن غذاهای آماده در میدان معروف مارکو ممنوع است و تنها غذا خوردن پشت میز بیرون مجاز است.

در سال ۲۰۱۷، یک مقاله قانونی صادر شد که در آن فروشگاه‌هایی که پیتزا را به صورت برش می‌فروشند یا اجازه می‌دهند (غذا بدون خوردن در رستوران سفارش داده شود) ممنوع می‌کند. فقط مغازه‌های فروش بستنی دست ساز مجاز بودند از این هزینه معاف شوند.

ونیز یکی از چندین شهر ایتالیا بود که سعی داشت پدیده فروش فست فود را در کشوری که به غذا‌های ملی‌اش افتخار می‌کند ریشه کن کند. در سال ۲۰۱۶، شهر ورونا افتتاح کباب فروشی‌های جدید را ممنوع اعلام کرد، در حالی که فلورانس قانونی صادر کرد که به همه رستوران‌ها و مغازه‌های غذایی جدید در مرکز تاریخی شهر اعلام کرد، باید حداقل ۷۰ درصد از محصولات ملی را بفروشند و تا حد امکان از فزوش غذای خارجی امتناع کنند.

سوئد آب نبات شکلاتی M&M را به دلیل نام آن ممنوع کرده است

خلاصه آنکه آب نبات با شکلات لزوماً یک خوراکی مفید برای بدن نیست، اما به نظر بسیاری تصمیم رسمی دولت برای ممنوعیت تبلیغ آن به خاطر اسمش، یک تصمیم اغراق آمیز و تکان دهنده بود. به گزارش بی بی سی، سوئد مارک M & Ms آبنبات را در سال ۲۰۱۶ ممنوع کرد، زیرا این آبنبات بسیار شبیه به یک میان وعده دیگر با پوشش بادام زمینی است که در سوئد فروخته می‌شود.

این شرکت محلی از سال ۱۹۵۷ شکلات‌های معروفی می‌فروشد، و از شهرت و محبوبیت برخوردار است. شرکت خارجی هم به همین دلیل نمی‌توانست بسته‌های شکلات را در فروشگاه‌های رسمی به فروش برساند.

منبع: تابناک باتو 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجیب ترین ها جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسیان گفت: در میان آجیل‌ها، بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم. همچنین، خوردن تخمه کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخمه هندوانه هم خوب است؛ اما گردو ممکن است افراد را تا حدودی اذیت کند. به علاوه، بادام زمینی یا بادام هندی هم به دلیل گرمی و خاصیت آلرژنی که دارند می‌توانند تا حدودی برای بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند، اذیت کننده باشند.

وی افزود: اگر این ترکیبات با هم مخلوط شوند، باز اذیتش بیشتر می‌شود. برای مثال مصرف انواع باقلواها چون معمولاً تنوعی از این آجیل‌ها را دارند و به آنها انواع شیرین‌کننده‌ها و گاهاً مواد نگه‌دارنده می‌زنند، ممکن است اذیت کننده باشند.

این متخصص طب سنتی با عنوان این مطلب که هر روز یک مدل آجیل بخورید، گفت: برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام بخورید. فاصله‌گذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی، غذا خورده نشود. یک مقدار گرسنه بودن توصیه می‌شود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.

کد خبر 6063295 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشیِ نرخ تورم در استان قزوین
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران | جزییاتی آخرین حضور این خواننده در زادگاهش
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران
  • واکنش معین به حضور پنهانی‌اش در ایران
  • اولین واکنش معین به خبر رفت و آمدش به ایران
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • این غذاها را در بهار بخورید