Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@08:46:57 GMT

خطرات باور نکردنی حذف وعده های غذایی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۱۲۹۱

خطرات باور نکردنی حذف وعده های غذایی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، درباره اهمیت مصرف ۳ وعده غذایی در طول روز اظهار کرد: تنها از مصرف ۳ وعده غذایی یعنی صبحانه و ناهار و شام در طول روز پروتئین دریافت می‌کنیم.

او افزود: پروتئین منبع خیلی مهمی برای ساخت عضلات، خون سازی در بدن، رشد موها، درخشندگی مو، حفظ مو و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جوزدانی تصریح کرد: اگر وعده غذایی در طول روز حذف شود اصولا باعث اختلال در پروتئین می‌شود که این موضوع بسیار مهم است. برخی از افراد صبحانه را به صورت ناقص می‌خورند و تنها وعده ناهار را مصرف می‌کنند و حتی شام را به مصرف میوه محدود می‌کنند که در اینصورت هیچ پروتئینی به بدنشان نمی‌رسد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: وعده کامل از نظر تغذیه‌ای باید حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین، لبنیات، سبزیجات تازه و ... باشد و همه آن‌ها در کنار هم باید مصرف شوند تا بتوانند مواد مغذی را برای بدن تامین کنند.

معضلات حذف وعده‌های اصلی غذایی

جوزدانی گفت: حذف وعده‌های غذایی باعث می‌شود تا در مصرف ریزمغذی‌ها دچار مشکل شویم و در نهایت ریزش مو و تمایل به مصرف شیرینی جات افزایش یابد. دریافت کربوهیدرات‌ها معمولا در طول روز افزایش می‌یابد و افرادی که روزانه به حذف وعده‌های اصلی می‌پردازند میزان دریافت پروتئینشان هم کاهش خواهد یافت.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: افرادی که وعده‌های اصلی غذایی را مصرف می‌کنند باید بدانند که هم وزنشان بالا می‌رود و هم از تناسب اندام خارج می‌شوند.

جوزدانی ادامه داد: پروتئین‌ها در ساختار بدن در وضعیت سیستم ایمنی ما نقش بسیار مهمی دارند و کمبود دریافتشان در بدن علاوه بر تحلیل عضلات، منجر به مختل شدن سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. کمبود پروتئین باعث اختلال در واکنش‌های طبیعی بدن می‌شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارتباط مستقیم این ویروس با سیستم ایمنی بدن، مصرف خوراکی‌های حاوی منابع پروتئینی در این ایام برای ما مورد توجه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: وعده‌های غذایی اصلی (صبحانه، ناهار، شام) باید حتما و به موقع مصرف شوند، زیرا فقط در سه وعده اصلی، پروتئین به صورت کامل دریافت می‌شود.

او ادامه داد: معمولا در صبحانه، با مصرف پنیر و شیر و تخم مرغ، حجم زیادی از پروتئین مورد نیاز، تامین می‌شود. همچنین، در وعده‌های ناهار و شام، با مصرف گوشت و حبوبات یا کوکو و املت، که تخم مرغ در آن جای دارد، دریافت پروتئین به خوبی انجام می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر فردی در وعده شام صرفا از سالاد استفاده کند و دریافت پروتئین را به صفر برساند، یکی از منابع دریافت پروتئین در طول روز را نابود می‌کند و در نتیجه در آینده از ضعف عضلانی و خستگی و بیحالی، رنج خواهد برد.

پربیننده ترین با داشتن این علائم خطرناک ، مبتلا به ویروس کرونا شده اید خوردن هندوانه قبل از انجام این کار ممنوع رکورد کرونا دوباره شکست آب نمک غرغره کردن چه تاثیری بر مهار کرونا دارد؟ + فیلم دوز سوم آسترازنکا لخته خون ایجاد می‌کند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وعده های غذایی پروتئین متخصص تغذیه و رژیم درمانی دریافت پروتئین حذف وعده طول روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش «تابناک»، دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدوین سبدغذایی مطلوب ایرانی اظهار کرد: یک سبد غذایی مطلوب ایرانی برای سال ۱۴۰۳ تدوین شده است. در این زمینه با همکاری یک گروه علمی اقدامات زیادی انجام شده و نهایتا در سال ۱۴۰۲ با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت این سبد تدوین شد و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این زمینه نقش داشته است. در هفته جاری این سبد با حضور وزیر بهداشت و معاون بهداشت رونمایی خواهد شد.

وی درباره هدف اصلی رونمایی از این سبد غذایی گفت: هدف از تدوین این سبد آن است که میزان مصرف مناسب مواد غذایی را به خانواده‌های ایرانی آموزش دهد و به تمام دستگاه‌های متولی اعلام می‌دارد که وضعیت در مورد کدام مواد غذایی در کشور مناسب است و در کدام مورد نیاز به صادرات و واردات دارد و نیاز افراد را در آن برنامه مشخص کرده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: این برنامه برای این است که رژیم غذایی پایداری وجود داشته باشد و علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند، به محیط زیست آسیب نرساند؛ این موضوع برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است که سبدغذایی با دیدگاه «پایداری» تدوین شده و نقطه نظرهای محیط زیستی نیز در آن ادغام شده است.

وی گفت: این سبد غذایی مطلوب معمولا با توجه به نیازهای غذایی گروه سنی افراد بالغ و یک خانوار چهارنفره و کالری ۲۵۰۰ تدوین شده است که بتواند هم بیماری‌ها را کاهش دهد و هم نیاز به مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: در این سبد غذایی، تمام اقلام مورد نیاز افراد به‌صورت تک به تک همچون برنج، نان، گوشت و اقلام اصلی غذایی در نظر گرفته شده است که باید به چه میزان استفاده کنند تا سلامت آن‌ها تامین شود.

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!