Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@09:49:15 GMT

کاهش محسوس تردد بين استاني در ايام تعطيلات

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۱۷۷

خبرگزاری آریا- مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از کاهش 8 درصدی تردد بین استانی در ایام تعطیلات در مقایسه با تردد متوسط مرداد ماه در سطح جاده‌های کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ایمان محرابی نیا با اشاره به اینکه از 23 تا 25 مرداد ماه بطور متوسط شاهد تردد یک میلیون و 510 هزار و 712 وسیله نقلیه بین استان‌های کشور بودیم گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 و در مقایسه با متوسط مرداد سال جاری 8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روز گذشته 25 مرداد نیز شاهد تردد یک میلیون و 231 هزار و 19 خودرو بین استان‌های کشور بودیم که 26 درصد کاهش را در مقایسه با روز قبل نشان می‌دهد.
محرابی نیا با بیان اینکه بیشترین تردد بین استانی در این ایام روز 24 مرداد رخ داد افزود: در این روز یک میلیون و 662 هزار و 932 خودرو تردد بین استانی داشتند.
وی اضافه کرد: بررسی تغییرات محور‌های اصلی کشور در روز گذشته در مقایسه با تردد متوسط مرداد ماه نشان می‌دهد میزان تردد در محور کرج - چالوس 72 درصد، محور تهران - آمل 50، تهران - قائم شهر 29 و آزادراه قزوین - رشت 56 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
محرابی نیا تصریح کرد: در آزادراه کرج - قزوین نیز شاهد کاهش 37 درصدی تردد در روز گذشته در مقایسه با متوسط مرداد ماه بودیم که این میزان در محور تهران - ساوه کاهش 64 درصدی و در آزادراه تهران - قم نیز 62 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در خصوص تردد پلاک‌های غیر بومی و تردد تجمیعی در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها گفت: از 23 تا 25 مرداد تردد پلاک‌های غیر بومی در استان‌های گیلان و مازندران به ترتیب 50 و 46 درصد کاهش یافت که این میزان در استان خراسان رضوی 45، و در استان‌های قزوین و تهران 41 درصد بود ضمن اینکه تردد ورود و خروج استان‌های گیلان و مازندران روز گذشته 25 مرداد در مقایسه با روز مشابه سال قبل به ترتیب 70 و 68 درصد کاهش یافت که این میزان در استان‌های تهران و البرز 67 و در استان‌های خراسان رضوی و قزوین 64 درصد کاهش را نشان می‌داد.
به گفته محرابی نیا تخلیه وسایل نقلیه از استان‌های البرز و تهران در بازه 23 تا 25 مرداد 107 هزار و 814 خودرو بوده که پلاک‌های این دو استان بیشتر در استان‌های قم، مازندران، مرکزی و زنجان مشاهده شده و انباشت وسایل نقلیه در استان مازندران در این مدت هزار و 467 وسیله نقلیه بوده است که بیشترین پلاک‌ها مربوط به استان‌های تهران، البرز، گلستان، گیلان و خراسان رضوی بوده و انباشت وسایل نقلیه در استان گیلان نیز در بازه زمانی 23 تا 25 مرداد دو هزار و 53 وسیله نقلیه بوده که بیشترین پلاک‌ها برای استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و اردبیل بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: در بخش‌هایی از راه‌ها شاهد ترافیک مقطعی هستیم که بیشتر این محدودیت‌ها ناشی از کنترل ترددی و نظارت بر رفت و آمد خودرو‌های شخصی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعطیلات درصد کاهش را نشان 23 تا 25 مرداد متوسط مرداد نشان می دهد محرابی نیا روز گذشته مرداد ماه بین استان پلاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالحسن نجفی دراولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید افزود: دستگیری متهمان ۲۱ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی گفت: ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه گفت: همچنین پارسال هزار و ۱۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که ۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • ماجرای تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان