Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:03:47 GMT

بررسی فروش نفت در شرایط تحریم در جلسه مشترک با «اوجی»

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۳۳۵

بررسی فروش نفت در شرایط تحریم در جلسه مشترک با «اوجی»

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسه کمیسیون با غلامحسین اسماعیلی وزیر پیشنهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این جلسه اسماعیلی برنامه هایش را ارائه کرد و نمایندگان دغدغه های خود را مطرح کردند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محور صحبت نمایندگان درباره نحوه مقابله با هجمه‌ها علیه فرهنگ ایرانی اسلامی، حمایت از هنرمندان و وضعیت معیشتی آنها، رسیدگی به رسانه‌های مکتوب، سینما و تلویزیون توجه به خرده فرهنگ‌های ایرانی و چگونگی حفظ و تعالی آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از آن عبدالمالکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کمیسیون حضور یافت. محور صحبت‌های نمایندگان با عبدالمالکی در مورد حمایت از بخش تعاون، بررسی وضعیت صندوق های بازنشستگی، چالش‌های قانون کار و روابط کار، بیمه‌های تامین اجتماعی، بنگاه داری در وزارت کار و تامین اجتماعی، نحوه کمک به افزایش اشتغال، کمک به مددجویان بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بعد از آن اوجی وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون حضور یافت. سهمیه ایران در اوپک، استفاده مشترک از میادین نفتی، فروش نفت در شرایط تحریم، بهره برداری از نفت خزر،هدف مندی یارانه ها، توسعه مناطق نفت خیز، توسعه تکنولوژی صنعت نفت، تعیین تکلیف شرکت‌های خارجی که پروژه های ایران را نیمه کاره رها کردند در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه جلسه نیز محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو به سوالات نمایندگان پاسخ داد، گزارش کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی اقتصادی آماده خواهد شد و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

کد خبر 5283374

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت نفت کمیسیون فرهنگ ایرانی اسلامی رای اعتماد کابینه جدید جواد اوجی حجت الله عبدالملکی کابینه سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا افغانستان هیئت دولت ایالات متحده امریکا محمد مخبر جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان کابینه سیزدهم وزارت دفاع رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع