Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:14:25 GMT

سد مهاباد جاذبه گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۴۱۶

سد مهاباد جاذبه گردشگری می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: سد مهاباد که پیش از این نیز در ایام نوروز میزبان گردشگران بود، با برنامه ریزی صورت گرفته به عنوان جاذبه گردشگری میزبان ایرانگردان و جهانگردان خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه‌های نیرو و گردشگری در راستای توسعه ظرفیت گردشگری سد‌های کشور، افزود: در این راستا، برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه این بخش در شهر‌های شهرچای ارومیه و حسنلوی نقده اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اذعان کرد: فقط در ایام نوروز سال‌های پیش از شیوع کرونا، ده‌ها هزار نفر طی حدود ۱۰ روز از سد‌های آذربایجان غربی بازدید داشتند که باید از این ظرفیت، بیش از پیش استفاده کرد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد مهاباد جاذبه های گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرشماری دو گونه از سمندر که جزو گونه‌های کمیاب و نادر در مناطق کوهستانی استان است، در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، پیرانشهر، سردشت و اشنویه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این سرشماری تیم‌های مختلفی از کارشناسان حیات وحش و محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره کل انجام می‌شود، افزود: آماربرداری دوبار و به فاصله زمانی ۱۰ روز در زیستگاه سمندر در این مناطق تکرار می‌شود تا آمار تقریبی فراوانی جمعیت این گونه در این زیستگاه‌ها مشخص شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت سرشماری سمندر بیان کرد: در این پایش، چشمه‌ها و جویبار‌های منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از جمع‌آوری آمار، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از سمندر‌ها توسط سازمان مرکزی و اداره کل استان انجام می‌شود.

شهند اضافه کرد: شناسایی زیستگاه‌ها، شمارش جمعیت و تخمین افزایش یا کاهش سالانه تعداد آنها مهمترین هدف از سرشماری این جانداران دوزیست است.

وی گفت: عدم شناخت جوامع محلی از این گونه، تخریب زیستگاه، آلودگی منابع آبی زیستگاه بدلیل آفت کش‌ها، علف کش‌ها و کود‌های شیمیایی و ورود فاضلاب‌های انسانی، کاهش جمعیت گونه و تغییر کاربری منابع آبی و انتقال آن به خارج از زیستگاه توسط کشاورزان از عوامل تهدید‌کننده سمندر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی