Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:29:34 GMT

ایلام‌، نیازمند افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۶۵۳

ایلام‌، نیازمند افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون است

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست قرارگاه کرونای استان ایلام اظهار داشت: مراکز تزریق واکسن استان باتوجه به میزان متقاضیان، کاهش سن جمعیت واکسن گیرندگان، گروه های شغلی و اقشار خاص نظیر عشایر باید افزایش یابد.

وی از مسوولان  دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام درخواست کرد: تمام نیازهای سخت و نرم افزاری مورد نیاز برای مراکز واکسیناسیون و بستری های سرپایی را احصا و توسط یک رابط تام الاختیار به استانداری اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه سلامت مردم اولویت دارد، افزود: بازرسان تبلیغات اسلامی استان با هیات ها و ایستگاه های صلواتی که دستورالعمل های ستاد کرونا را رعایت نمی کنند و باعث تجمع جمعیت زیاد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک می شوند یا دسته گردانی عزاداری دارند، برخورد کنند.

رستمزاد با بیان اینکه نماز جمعه همواره با رعایت فاصله گذاری، ماسک و بدون مشکل بهداشتی برگزار می شود، اما به ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه استان ایلام پیشنهاد کرد: نماز جمعه این هفته استان با توجه به تعطیلی کامل کشور در این هفته، نماز جمعه نیز برگزار نشود که البته رستم زاد تصمیم گیری در این زمینه را بر عهده ستاد اقامه نماز استان گذاشت.

وی یادآور شد: برخی اماکن نظیر باشگاه های ورزشی، آموزشگاه ها و صنوف غیرضروری برخلاف مصوبه های ستاد کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که باید فرمانداران شهرستان ها و روسای اتحادیه های مربوطه با این واحدهای متخلف برخورد کنند.

دبیر قرارگاه کرونا ایلام همچنین از دامپزشکی خواست، نسبت به کبابی و قصابی های مناطقی چون مهدی آباد و شباب که باعث تجمع خودروهای عبوری هستند، قاطعانه ورود کنند تا از تجمع و توقف خودروها و همچنین ازدحام جمعیت در این مناطق بکاهد.

رستمزاد اضافه کرد: دیده می شود برخی مسوولان بدون ماسک یا عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به بازدید مناطق مختلف می روند که باید به این افراد که از دستورالعمل های کرونا تخطی می کنند، تذکرات قاطعانه داده و به همه ادارات در قالب ابلاغیه ای اطلاع رسانی شود تا بدون ماسک در انظار عمومی ظاهر نشوند.

وی از مدیران دستگاه های مختلف خدمات رسان نظیر مخابرات، شهرداری ها، شرکت های آب و برق خواست تا فقط آمار و لیست نیروهای خدماتی خود در تمام استان را جمع آوری و با معرفی نماینده تام الاختیار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن قرار دهند و از دادن اسامی نیروهای اداری خودداری کنند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا واکسن کرونا ایلام ویروس کرونا واکسن کرونا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان