Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@06:18:30 GMT

سرنوشت شهرخودرو نباید مثل ابومسلم شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۳۳۶۳

سرنوشت شهرخودرو نباید مثل ابومسلم شود

سرمربی سابق پدیده گفت: با شرایط فعلی که جنگ مدیریت در تیم مشهدی بالا گرفته، باید مراقب بود نماینده لیگ برتری مشهد به سرنوشت ابومسلم دچار نشود.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مهاجری در خصوص شرایط نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: فوتبال مشهد مثل قدیم نیست که یک تیم در دسته دوم، یکی در دسته اول و یکی در لیگ برتر داشته باشیم که اگر یکی نابود شد، دیگری جایش را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تیم شهرخودرو یا هر اسم دیگری که دارد، اگر از بین برود هیچ جایگزینی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اختلافات مالکیتی این روزهای تیم مشهدی تصریح کرد: زمانی که مدیریت این تیم با مالک بخش خصوصی بود، آسیایی شد. به نظر من حالا هم باید از عوامل آسیایی کردن تیم حمایت کرد. نماینده هیات فوتبال تا وقتی در شهرداری بود، کمک‌های شایانی به تیم شد اما از این به بعد باید دنبال کسی باشیم که از جیبش هزینه کند. مهاجری که سابقه همکاری با تیم‌های خصوصی را دارد و ۳ فصل سرمربی تیم پدیده بود، افزود: من چندین سال است در شهرهایی غیر از مشهد فعالیت می‌کنم اما رگ و ریشه من مشهدی و ابومسلمی است. تجربه‌ام می‌گوید هرکجا دعوای مالکیتی پیش آمد، تیم نابود می‌شود. این پشکسوت فوتبال با حمایت از حضور بخش خصوصی در فوتبال مشهد اضافه کرد: زمانی عباسی و امثالهم، حالا هم یکی مثل حمیداوی آمده که پول و قصد هزنه کردن آن را دارد. اینکه مدام سنگ بیندازیم و دنبال فراری دادن او باشیم، کار صحیحی نیست. بخش دولتی و مخصوصا شهرداری که تا الان به تیم کمک کرده، یک‌سری محدودیت‌هایی دارد و نخواهد توانست حمایتش را ادامه دهد. برای همین سوالم این است مدیران استانی چرا پشت بخش خصوصی نمی‌ایستند؟ مهاجری ادامه داد: اگر قرار بود بخش غیرخصوصی در مشهد حامی تمام‌قد فوتبال باشد تا قهرمانی آسیا می‌توانست مشهد را بالا بکشد اما تجربه می‌گوید نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کمک کنند. پس بهترین راه حمایت از بخش خصوصی است. پیشکسوت باشگاه ابومسلم تصریح کرد: آن زمان شرکت‌هایی مثل خوشگوار یا شهدایران برای حمایت از تیم‌ها به میدان آمدند اما مثل امروز هر مدیری که از جایش بلند شد، ادعای ارث و میراث کرد؛ در نتیجه مدیران آن‌ها فرار کردند. حالا که قوه قضاییه طی نامه‌ای رسما اعلام کرده تیم متعلق به چه کسی است، به نظرم باید زودتر اقدام شود تا نماینده مشهد، فصل نقل و انتقالات را از دست نداده و از سایر تیم‌ها عقب نیفتد. سرمربی اسبق تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان گفت: اگر نه شهرداری قرار است پشت تیم بایستد نه پدیده، نمی‌دانم مدیران استان با چه جرأتی در مقابل ورود داوطلبانه بخش خصوصی ایستادگی می‌کنند. فقط می‌دانم روز به روز فرصت برای آماده کردن یک تیم قدرتمند در حال از دست رفتن است که این موضوعی نگران‌کننده به حساب می‌آید. سرمربی سابق مس کرمان درباره شرایط کاری این روزهایش گفت: بالاخره زمان، زمان دریافت پیشنهادات از سوی مربیان است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. طی روزهای آینده بهترین تصمیم را خواهم گرفت. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرخودرو مهاجری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!

آفتاب‌‌نیوز :

حضور سهیل مهدی در برنامه شب گذشته فوتبال برتر، جنجال ساز شد. جایی که مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ از لغو قانونی خبر داد که پیش از این باعث شده بود تا استقلال در جدول رده بندی، در وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار بگیرد و در صورتی که دو تیم فصل را با امتیاز مشابه به پایان می‌رساندند، آبی پوشان فارغ از وضعیت خوب یا بدشان در تفاضل گل، بالاتر از سرخ پوشان قرار می‌گرفتند، ولی مهدی از کنار گذاشته شدن این مصوبه خبر داد.

داستان از این قرار است که در مهر ماه سال ۱۴۰۰، حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال، از برداشته شدن قانون تفاضل گل برای تعیین رتبه تیم‌هایی که امتیاز برابر دارند، خبر داد. این قانون پیش از آغاز لیگ بیست و یکم مصوب شد تا به مانند برخی از لیگ‌های اروپایی، نتیجه تقابل رو در رو، جایگاه تیم‌هایی که دارای امتیاز مشابه هستند را تعیین کند.

در آن فصل و از آنجایی که استقلال و پرسپولیس رقابت سخت و مستقیمی‌برای کسب عنوان قهرمانی داشتند، نتایج دربی‌های برگزار شده میان دو تیم، به محل بحث تبدیل شد. در مسابقه‌ای که استقلال میزبان بود، دربی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در دیداری که پرسپولیس میزبانی شهرآورد پایتخت را برعهده داشت، دو تیم به نتیجه تساوی یک – یک دست پیدا کردند. نتایجی که امسال نیز عینا به همین شکل تکرار شد.

در لیگ بیست و یکم، سرخ‌ها اعتقاد داشتند، چون هر دو مسابقه دربی با نتیجه تساوی به پایان رسیده، در نتیجه بازی رو در رو ملاک قرار نمی‌گیرد. اما استقلالی‌ها نیز معتقد بودند که به دلیل گل زده در خانه حریف و در مسابقه‌ای که پرسپولیس میزبان بوده، منجر به برتری آبی‌ها در تقابل‌های رو در رو می‌شود. بالا گرفتن و بحث و جدل پیرامون این موضوع، سبب شد تا سازمان لیگ بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کند.

در اطلاعیه‌ای که ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر گردید، آمده است:

نحوه رتبه بندی تیم‌ها در جدول رده بندی و تعیین تیم‌های سقوط کننده، صعود کننده، اعطای سهمیه و غیره، پس از پایان یافتن تمامی‌مسابقات مربوط به لیگ مورد نظر به ترتیب ذیل است:

۱- بیشترین امتیاز بدست آمده در همه مسابقات گروهی

در صورت تساوی امتیاز ۲ یا چند تیم در همه مسابقات گروهی در جدول رده بندی مسابقات، نتیجه حاصله از دیدار‌های رو در رو بین تیم‌های هم امتیاز، به ترتیب و به شرح ذیل تعیین کننده خواهد بود؛ لذا در ابتدا نتایج رو در روی بین دو یا چند تیم دارای امتیاز مساوی، در یک جدول جدید از جدول نهائی مذکور استخراج گردیده و تیم‌ها براساس نتایج حاصله از بازی‌های رو در رو با یکدیگر در جدول جدید به شرح و ترتیب ذیل رتبه بندی می‌شوند:

۲- نتایج حاصل از بازی رودر رو

۱-۲ - بیشترین امتیاز به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم امتیاز (براساس جدول جدید استخراجی)

۲-۲ - تفاضل گل بیشتر در بین دو یا چند تیم هم امتیاز (براساس جدول جدید استخراجی)

۲-۳ - بیشترین گل زده به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم امتیاز (براساس جدول جدید استخراجی)

(تبصره: در کلیه حالت‌های رقابت رو در رو برای دو تیم، احتساب نتایج رو در رو، براساس مندرجات آورده شده در ماده ۱۰ آئین نامه اجرائی مسابقات می‌باشد.)

این متن ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی مسابقات است. سازمان لیگ در بیانیه قبلی خود در اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد که اگر در کلیه حالت‌های رقابت رو در رو برای دو تیم، بند‌های این ماده ملاک قرار می‌گیرد. جایی که صراحتا به اهمیت گل زده در خانه حریف اشاره شده، ولی سهیل مهدی شب گذشته از برچیده شدن و در نظر گرفته نشدن این بند مهم خبر داد.
اما بخش مهم و کلیدی این مصوبه، به همین تبصره‌ای بازمیگردد که در داخل پرانتز کار شده است. جایی که سازمان لیگ برای محاسبه نتایج رو در رو، ما را به ماده ۱۰ آئین نامه اجرائی مسابقات هدایت می‌کند. حالا نگاهی می‌اندازیم به این ماده که در بند یک آن آمده است:

۱- در هر مسابقه Play Off برای مشخص نمودن تیم برنده، ابتدا امتیاز حاصله از بازی‌های رو در رو ملاک عمل می‌باشد. سپس در صوت تساوی امتیاز، گل زده در خانه حریف به طور دو برابر محاسبه می‌گردد.

با استناد به همین بند بود که استقلال در لیگ بیست و یکم و به دلیل گل زده در دربی که پرسپولیس میزبان بود، توانست دست بالاتر را داشته باشد. حتی در پایان هفته بیست و هفتم و در شرایطی که هنوز سه هفته به پایان لیگ باقی مانده بود و فاصله آبی‌ها با رقیب دیرینه ۹ امتیاز بود، شاگردان مجیدی جشن قهرمانی را پس از شکست پرسپولیس برابر سپاهان برگزار کردند و سازمان لیگ نیز قهرمانی استقلال را تأیید کرد.

اما شب گذشته سهیل مهدی در برنامه شب‌های فوتبالی مدعی شد قانون بازی رو در رو همچنان برقرار است، ولی قانون گل زده در خانه حریف برچیده شده است. بدین معنا که اگر هر دو بازی رفت و برگشت نتایج مشابهی داشته باشند، آنگاه گل زده در خانه حریف ملاک نیست و تفاضل کلی در جدول اصلی لیگ برتر برای تعیین رتبه تیم‌ها ملاک قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر استقلال و ملوان هم امتیاز شوند، از آنجایی که بازی رفت با یک گل به سود آبی‌ها به پایان رسیده و مسابقه برگشت یک – یک مساوی شده، در نتیجه و در بحث بازی رو در رو، برتری با تیم نکونام است. اما در دربی پایتخت که بازی رفت صفر – صفر و مسابقه برگشت نیز یک – یک تمام شده، در نتیجه، چون تیمی‌در این دو بازی برنده نبوده، قانون گل زده در خانه حریف نیز برخلاف لیگ بیست و یکم، ملاک قرار نمی‌گیرد.

همچنین سهیل مهدی در گفتگوی شبانه با خبرنگار ورزش سه مدعی شده که قانون قبلی تغییر کرده و مصوبه جدید به باشگاه ابلاغ شده است و نامه سازمان لیگ در اختیار همه باشگاه‌هاست و آن‌ها از این قانون خبر دادند. حالا نیز استقلال باید به عنوان باشگاه ذینفع به این موضوع پاسخ بدهد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • منچسترسیتی - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • سیل جان ۳ دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران
  • حزباوی در بازی سرنوشت‌ساز فصل
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!
  • نتانیاهوی ملعون از سرنوشت صدام عبرت بگیرد
  • بررسی روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در مجله فوتبال
  • محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز
  • سرنوشت پدر موشکی ایران چه شد؟