Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، معترضان با نصب پرچم‌های رژیم صهیونیستی و انگلیس روی یک مجسمه چوبی در شهر دری ایرلند شمالی، آن را آتش زدند.

این اقدام در چارچوب مراسم جمهوری خواهان در ایرلند که خواهان استقلال از انگلیس و متحد شدن با جمهوری ایرلند هستند، صورت گرفت و پرچم‌های مخالفان جمهوری خواهان و نیز پرچم رژیم صهیونیستی برای همبستگی با ملت فلسطین آتش زده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری خواهان در ایرلند شمالی، مبارزه ملت فلسطین را مشابه مبارزه خودشان می‌دانند. این مراسم در سالگرد جنایت سربازان انگلیسی در حق مردم ایرلند به نام کشتار ”یکشنبه خونین“ برگزار شد.

ایرلند شمالی از سال ۱۹۴۹ تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و از جمهوری ایرلند جدا شده است. لندن حاضر نیست استقلال ایرلند شمالی و متحد شدن آن را با جمهوری ایرلند بپذیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایرلند شمالی جمهوری ایرلند ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه کافی نیست اعلام کرد که در شرایط کنونی ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

هفته پیش نیز نخست ایرلند همراه با نخست‌وزیر اسپانیا و نروژ در مواضعی مشترک در حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل آماده هستند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که در ادامه حمایت سه کشورهای اروپایی از حق حاکمیت سیاسی مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان عضو کامل سازمان ملل نخست وزیران اسپانیا، نروژ و ایرلند بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

به نوشته الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در ادامه تلاش خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در کنفرانس خبری اعلام کرد که «نشانه‌های روشنی» در اروپا پدیدار گشته و کشورهای اروپایی آماده پذیرفتن دولت مستقل فلسطینی هستند.

الجزیره عنوان کرد: سانچز در سفر دوره‌ای که روز جمعه به برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ و ایرلند سفر کرد، تلاش خواهد کرد رهبران کشورهای اروپایی را برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی ترغیب کند. مقصد سفر بعدی نخست وزیر اسپانیا لهستان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یوناس گار استوره» همتای نروژی خود درباره وضعیت جنگی نوار غزه تاکید کرد باید در غزه آتش‌بس اضطراری حاصل شود و نهادهای بشردوستانه بدون هیچ تهدیدی اجازه فعالیت داشته باشند. خشونت بیشتر و کشتار غیرنظامیان در غزه مجاز نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: هماهنگی با نروژ پیامی برای راه حلی است که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها آینده‌ای منطبق با صلح می‌دهد.

به نقل از سایت خبری الجزیره، سانچز درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین هم گفت اسپانیا آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن و عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

نخست وزیر نروژ هم تاکید کرد کشورش آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

از سوی دیگر، نخست وزیر ایرلند نیز در مواضعی مشابه با همتای نروژی و اسپانیایی اعلام کرد با همتای اسپانیایی خود مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی کرده است و این دو کشور در آستانه به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین حق حاکمیت و برخورداری از حکومت خودمختار را دارند، افزود: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین نزدیک است. آماده به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین هستیم و این را رسمی کرده‌ایم.

این مقام ایرلندی وضعیت غزه را غیر قابل توصیف عنوان کرد و خواهان باز شدن کریدورهای بیشتر برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

نخست وزیر ایرلند افزود تخریب جنبه‌های زندگی غیرنظامیان در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

گفتنی است که وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست.

کد خبر 6086667

دیگر خبرها

  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • انفجار بمب هنگام تلاش یک صهیونیست برای برداشتن پرچم فلسطین
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد + فیلم
  • صهیونیستی که تاوان نفرت خود از پرچم فلسطین را داد
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد