Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:51:45 GMT

مرز خسروی؛ قدمگاه ورود نخستین آزادگان به خاک وطن   

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۴۶۰۴

مرز خسروی؛ قدمگاه ورود نخستین آزادگان به خاک وطن   

ایسنا/کرمانشاه ۳۱ سال پیش در چنین روزی، مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین قدمگاه ورود نخستین گروه از آزادگان به خاک وطن بود. آزادگانی که پس از تحمل سال‌ها رنج اسارت و دوری از میهن اسلامی به آغوش وطن بازگشتند.

حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن(۲۶ مرداد) در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک این روز به تمامی آزادگان و خانواده‌های آنها، اظهار کرد: سال ۱۳۶۹ پس از گذشت ماه‌ها از آتش بس میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعث عراق، توافقی برای تبادل اسرا انجام شد و بلافاصله ستاد رسیدگی به امور آزادگان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ستاد با همراهی دیگر دستگاه‌ها به تبادل حدود ۴۲ هزار آزاده با همین تعداد اسیر عراقی پرداخت و ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان از مرز خسروی در استان کرمانشاه وارد خاک وطن شدند و مرز خسروی را غرق شور و نشاط کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اشاره ای هم به آمار اسرای کرمانشاهی دوران دفاع مقدس داشت و گفت: حدود  ۱۸۰۰ نفر از اسرای ایرانی، کرمانشاهی بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه  آزادگان نماد ایستادگی و مقاومت ملت هستند، گفت: این عزیزان در تمام مدت اسارتشان زیر بار خواری و ذلت نرفتند و با صبر و استقامت خود در دوران اسارت، سرافرازی ایران اسلامی را به ارمغان آوردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه صبر و استقامت ایثارگران ریشه در ایمان بالای آنها داشت، گفت:  آزادگان به تاسی از مکتب عاشورا دوران سخت اسارت را با توکل به خدا سپری کردند و با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند.

عسگری سپس پاسداشت آزادگان را پاسداشت ارزشها عنوان کرد و افزود: بزرگداشت شهدا، جانبازان و ایثارگران بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه باید رشادت و ایثار شهدا، جانبازان و  آزادگان را به آیندگان و جهانیان بشناسانیم، گفت: باید خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط شود.

عسگری با تاکید بر اینکه خاطرات آزادگان و ایثارگران در معرض فراموشی است، گفت: در کنار اینکه در گذر زمان برخی از این خاطرات به فراموشی سپرده می‌شود، بخش زیادی از این خاطرات نیز به دلیل فوت آزادگان عزیز از بین می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی مرز خسروي كرمانشاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد