Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@17:56:18 GMT

رمدسیویر در بهبود بیماران مبتلا تأثیر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۵۳۱۲

‍‍‍‍‍‍

دبیر کمیته علمی کووید–۱۹ تأکید کرد: رمدسیویر در درمان بیماران خفیف یا بیمارانی که اینتوبه شده‌اند، تأثیری ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از وبدا؛ "عاطفه عابدینی" در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه کمیته علمی کووید–۱۹ از اردیبهشت ۱۴۰۰ با ساختار و اعضای جدید، جلسات را به صورت منظم تشکیل داده، دستاورد‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه منتشر و اطلاع رسانی شده است، درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه کمیته علمی کرونا تعطیل شده و جلسات آن با حضور اعضا برگزار نمی‌شود، گفت: به هیچ عنوان این چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار این کمیته تغییر کرده و فعالیتش در قالب ۱۳ زیر کمیته تخصصی ادامه دارد.

دبیر کمیته علمی کووید–۱۹ افزود: برخی اساتید، چون در پلتفرم‌های واکسن فعال شده بودند، تصمیم بر آن شد که از همکاران درگیر در امر درمان و تشخیص بیماری در کمیته استفاده شود. به همین منظور تلاش شد از فیلد‌های بهداشتی درمانی سراسر کشور استفاده کنیم و تغییراتی در اعضا داده شده است.

وی ادامه داد: جلسات برگزار و درباره درمان‌ها و مسائل کووید مانند سلامت روان، زنان و بارداری و کودکان بحث و تبادل نظر می‌شود و نتایج در قالب دستاورد‌هایی به صورت دستورالعمل‌های درمانی منتشر شده است.

تریبون اصلی کمیته علمی کووید - ۱۹ وزارت بهداشت است
وی توضیح داد: برخی سوالات روز و درمان‌ها همچون عوارض واکسن‌ها و اطلاعات مورد نیاز درباره واکسن‌ها هم وجود دارد که باید به صورت مشخص گفته شود، منتشر و به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه در نظر داریم برای کمیته علمی سایت جدا یا صفحه‌ای از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت را داشته باشیم که راحت‌تر با متخصصان و مردم ارتباط داشته باشد، تاکید کرد: تریبون اصلی کمیته علمی، وزارت بهداشت است که تصمیمات و دستورالعمل‌ها را اعلام می‌کند. یکی از وظایف ما بالا بردن توان علمی کادر درمان و خدمات پرستاری و پزشکی است که در این زمینه با کادر درمان در تماس هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما بالابردن توان علمی کادر درمان است، عنوان کرد: در چند روز اخیر بحث‌های متعددی درخصوص موثر بودن یا نبودن درمان در فضای مجازی مطرح شده است که از سوی کمیته علمی توضیحاتی را ارائه خواهم داد. در خرداد ۱۴۰۰ ویرایش دهم دستورالعمل تشخیصی و درمانی را مطابق استاندارد‌های بین المللی به مراکز درمانی ابلاغ کردیم. برای درمان سرپایی هیچ پیشنهادی ندادیم، در قسمت درمان سرپایی، فقط درمان علامتی را مطرح کرده بودیم. در بیماری کووید به جز آنتی بادی‌های مونوکلونال که در درمان سرپایی استفاده می‌شود و قیمت گرانی دارد و هنوز در ایران هم نداریم، به جز درمان علامتی چیزی نداریم. برخی درمان‌ها هم نباید در درمان سرپایی ارائه شود مانند آنتی بیوتیک‌ها که بدون شواهد عفونت یا باکتری نباید داده شود.

دبیر کمیته علمی کووید–۱۹ تصریح کرد: با توجه به درمان‌هایی که در قسمت بستری داشتیم، طبق صلاحدید معاونت درمان وزارت بهداشت برای مدیریت امکان بستری‌های موقت به این معنا که بیمار شرایط بستری را دارد، اما به دلیل اینکه خیلی بدحال نیست و شرایط مناسبی دارد، ویزیت شده و به منزل برود و دوره درمانی خود را طی کند و بستری دائم نباشد را ایجاد کردیم. از آنجایی که بسیاری از مردم ترس عجیبی از بیمارستان‌ها داشتند، این موضوع کمک کرد که درمان زودرس و اولیه انجام شد.

درخواست زیاد رادیولوژی و سی‌تی اسکن، غیراستاندارد است

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی چند روز اخیر از دانشگاه‌ها ما کاهش ۲۰ تا ۷۰ درصدی بستری دائم را داشتیم که به مدیریت بیماری و مصرف اکسیژن کمک می‌کرد گرچه از نظر ما هم این ایراد وارد بود که بیماران در مسیر بیمارستان تا خانه ممکن است موجب انتقال بیماری و عفونت شوند، اما سعی می‌کردیم توضیحات لازم در مراکز درمانی به آن‌ها داده شود. در قسمت بستری موقت و دائم درمان کورتون‌ها با دُز مناسب و همچنین داروی رمدسیویر را پیشنهاد کرده‌ایم. توضیح دادیم که رمدسیویر در بیماران خفیف یا بیمارانی که اینتوبه شده اند، فایده ندارد و فقط دسته خاصی از بیماران سود می‌برند که این موضوع بر اساس دستورالعمل‌های معتبر دنیا نگارش شده است؛ درمان دیگری هم که در ویرایش جدید به آن اشاره کردیم درمان ضدالتهابی توسیلیزومب است. این دو دارو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. رمدسیویر در مرحله ویروسی و توسیلیزومب در مرحله التهابی به بیمار داده می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: این موضوع که درمان استاندارد چیست، باید بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت باشد و نباید نظرات شخصی افراد در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی گفته شود. بگذاریم تریبون فقط وزارت بهداشت و کمیته علمی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در درمان سرپایی کووید۱۹ آموزش به بیمار خیلی مهمتر از دارو‌ها است. اینکه بداند چه زمانی به پزشک مراجعه کند. خیلی زود یا خیلی دیر اقدام می‌کنند. درخواست زیاد رادیولوژی و سی‌تی اسکن، غیراستاندارد است. در کجای دنیا برای بیمار کووید هر روز یا یک روز در میان سی‌تی اسکن درخواست می‌شود؟

دبیر کمیته علمی کووید–۱۹ یادآور شد: علی رغم اینکه دستورالعمل‌های استاندارد و با جزئیات کامل برای درمان ارائه داده ایم، متاسفانه بعضی از همکاران در زمان مقرر درمان را انجام نمی‌دهند. دستورالعمل علمی که کمیته کشوری تهیه کرده است معیار قضاوت پزشکی قانونی، نظام پزشکی و همه مجامعی است که بر درمان نظارت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این روز‌هایی که تعداد زیادی از هموطنان را از دست می‌دهیم و متاسفانه در پیک دلتایی هستیم که ناشی از ویروس جهش یافته‌ای است که سرعت سرایت پذیری بسیار زیادی دارد و بیماران را به صورت خانوادگی گرفتار کرده است از همکاران درمان خواهش می‌کنم تجویز به جای دارو‌ها را فراموش نکنند. حتما کسانی که دستی بر تجویز و درمان دارند حتما به این موضوع توجه کنند.

عابدینی با تاکید بر اینکه در بیماری کووید هدف اصلی، پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون است، یادآور شد: حق مردم ایران است که مطابق استاندارد‌های بین المللی دارو دریافت کنند. دارو‌های دیگری در مرحله التهابی در برخی دستورالعمل‌های کشور‌های دیگر وجود دارد و به فکر هستیم تا بر آن‌ها کار کنیم و دغدغه کمیته بالینی این است که مردم ما مطابق استاندارد‌های دنیا، درمان موثر را دریافت کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزارت بهداشت ، کمیته علمی کووید-19 ، کرونا ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت بهداشت کمیته علمی کووید 19 کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی دستورالعمل ها درمان سرپایی وزارت بهداشت درمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد

گیاهان یشم قرن‌هاست که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و فواید زیادی دارند. در سال‌های اخیر، عصاره گیاه یشم در درمان تعدادی از بیماری‌ها و شرایط مرتبط با افزایش سن مؤثر بوده است. از نظر سلامت کلی ، گیاهان یشم از نظر طبیعت یین هستند و برای درمان تعدادی از شرایط کمبود یین مانند خستگی، اضطراب و بی خوابی استفاده می شوند.

خواص دارویی گیاهان یشم

گیاهان یشم حاوی تعدادی از ترکیبات فعال هستند که خواص دارویی آنها نشان داده شده است، از جمله:

کوئرستین: یک آنتی اکسیدان که می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کند

کامفرول: یک ترکیب ضد التهابی که می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند

لوتئولین: ترکیبی که می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند

گیاهان یشم همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، مس و منگنز هستند. همه این مواد مغذی برای سلامتی سالمندان مهم هستند. نشان داده شده است که گیاهان یشم در درمان تعدادی از بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن موثر هستند، از جمله:

بیماری آلزایمر: عصاره گیاه یشم می تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

بیماری پارکینسون: عصاره گیاه یشم می تواند به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

آرتریت: کامفرول، یکی از ترکیبات فعال در گیاهان یشم، می تواند به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

سرطان: برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره گیاه یشم می تواند به کشتن سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش سرطان کمک کند.

فواید گیاهان یشم

تعدادی از مطالعات برای آزمایش اثربخشی عصاره گیاه یشم در درمان بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن انجام شده است.

1. فواید گیاه یشم برای بیماری آلزایمر

یک مطالعه نشان داد که عصاره گیاه یشم می تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شد، شامل 80 نفر مبتلا به بیماری آلزایمر بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند، عملکرد شناختی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، نشان دادند.

2. فواید گیاه یشم برای بیماری پارکینسون

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره گیاه یشم می تواند به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند. این مطالعه که در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، شامل 60 فرد مبتلا به بیماری پارکینسون بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند عملکرد حرکتی قابل توجهی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند نشان دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند