Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:09:22 GMT

آمریکا ۳۰ هزار سرباز در تایوان مستقر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۷۲۹۵

آمریکا ۳۰ هزار سرباز در تایوان مستقر کرده است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اسپوتنیک" کارشناسان چینی اعلام کردند اگر این اخبار صحت داشته باشد، آمریکا در واقع خاک چین را اشغال کرده و علیه پکن اعلام جنگ کرده است و چین می‌تواند بلافاصله نیرو‌های آمریکایی را در تایوان نابود کرده و آن‌ها را اخراج کند.
جان کارنین در پیام خود به تعداد نیرو‌های آمریکایی مستقر در کشورهایی، چون کره جنوبی، آلمان، ژاپن و تایوان اشاره کرد تا نشان دهد چگونه نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از کاربران توییتر در مورد این آمار اظهار شک و تردید کرده‌اند و بسیاری دیگر اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه کارنین عضو کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا است، وی از اطلاعات مخفی ارتش این کشور باخبر است.
"اداره دفاع" تایوان روز دوشنبه این اظهارات سناتور آمریکایی را رد کرده، اما اعلام کرد در این خصوص اظهار نظر بیشتری نمی‌کند.
یک کارشناس چینی که خواست نامش فاش نشود گفت: چین و آمریکا روابط دیپلماتیک خود را در سال ۱۹۷۹ به شرط قطع روابط رسمی آمریکا با تایوان و خروج کل ارتش آمریکا از این جزیره برقرار کردند. استقرار مخفیانه ۳۰ هزار سرباز در جزیره تایوان توافق دیپلماتیک چین و آمریکا، قوانین بین المللی و حتی قوانین داخلی آمریکا را به صورت جدی نقض می‌کند.
با وجود جنجال بوجود آمده، سناتور آمریکایی پیام خود در توییتر را پاک یا تصحیح نکرده است.
چین قاطعانه با هرگونه دخالت پرسنل نظامی آمریکا در امور تایوان و یا حضور سربازان آمریکایی در این جزیره و آغاز هر نوع همکاری نظامی با ارتش جزیره تایوان مخالف است.
آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد، اما به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.
همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان نیروی دریایی آمریکا تسلیحات نظامی تایوان محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا

رییس جمهور منتخب تایوان در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به رقیب خود، چین، گفت که این امر بازدارندگی تایوان در قبال «توسعه‌طلبی‌های مستبدانه» را تقویت می‌کند.

به گزارش مشرق، «لای چینگ ته» رییس جمهور منتخب تایوان، امروز (سه‌شنبه) با اشاره به رقیب خود چین، گفت که بسته کمک‌های دفاعی ۸ میلیارد دلاری تاییدشده مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، موجب «تقویت بازدارندگی در قبال خودکامگی در میان زنجیره متحدان در غرب اقیانوس آرام» می‌شود.

لای که در حال حاضر، معاون رییس جمهور تایوان است در دیدار با «لیزا مک‌کلِین» نماینده جمهوری‌خواه و «دن کیلدی» نماینده دموکرات ایالت میشیگان در دفتر ریاست‌جمهوری تایوان در تایپه، گفت که این کمک مالی همچنین موجب «کمک به تامین صلح و ثبات در تنگه تایوان و بالا بردن اعتماد بنفس در این منطقه خواهد شد.»

او افزود: تایوان در مواجهه با توسعه‌طلبی مستبدانه مصمم به صیانت از دموکراسی و میهن‌مان است.

لایحه کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده، قرار است امروز در سنا نیز به رای گذاشته شود.

این بسته کمک‌های نظامی شامل طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها و خدماتی است که هدف آن نگهداری و ارتقای سخت‌افزارهای نظامی تایوان است. افزون بر این، تایوان قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار با آمریکا برای خریداری آخرین نسل جنگنده‌های «اف-۱۶وی»( F-۱۶V)، تانک‌های آبرامز «ام۱»( M۱) و سامانه‌های موشکی «هیمارس»( HIMARS) امضا کرده است.

چین مصمم است جزیره تایوان را حتی با متوسل شدن به اعمال قدرت، الحاق کند که آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. چین به واسطه ورود به حریم آبی و هوایی اطراف تایوان با ناوها و هواپیماهای جنگنده، بر عزم خود در این زمینه تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا