Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۲ روز هوای ناسالم و ۱۰۱ روز سالم داشته‌ایم و علت ناسالم بودن فعالیت کانون‌های گرد و غبار است، اظهار داشت: ۱۶ کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده است، کانون‌های گرد و غبار گاهی داخلی و گاهی به دلیل مجاورت با کویرهای استان‌های مجاور قم و سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال ۱۰۰ کیلومتر بادشکن زنده و غیرزنده با هدف حفاظت جاده‌ها در برابر گرد و غبار ایجاد شده است، افزود: استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار یعنی ۳۲ درصد استان بیابان است، در سال‌های گذشته ۳۰۷ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در مناطق بیابانی با هدف پیشگیری از حرکت شن‌های روان کاشت شده است.

وی بیان کرد: بررسی میانگین دما تا پایان تابستان نشان‌دهنده افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما نسبت به نرمال تا پایان تابستان است که در مناطق شمال و غرب بیشتر خواهد بود و در سرچشمه‌های حوضه زاینده‌رود هم این افزایش دما وجود دارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۱۰۹ میلی‌متر بارندگی در اصفهان از ابتدای سال زراعی تاکنون داشته‌ایم، گفت: این بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اثرات خشکسالی در استان اصفهان افزود: تقویت کانون‌های گرد و غبار و فرونشست زمین از اثرات خشکسالی بوده است، بررسی وضعیت خشکسالی استان بر اساس شاخص spei  بیانگر آن است که وسعت و شدت خشکسالی در اکثر مناطق استان افزایش پیدا کرده به نحوی که ۸۰ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی بلندمدت بوده است، در بعضی مناطق خشکسالی ۹۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی با تأخیر آغاز می‌شود و کم بارشی تا نیمه اول پاییز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ۲۰ هزار هکتار از باغات استان نیاز به آب دارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

شیشه‌فروش ادامه داد: از خرداد ماه همچنان در اکثر مناطق استان با کاهش فشار آب شرب روبه رو هستیم، ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند که با کم‌آبی مواجه هستند که در اثر این مشکل قطعی و کم فشاری در این مناطق گزارش شده است، در ۳۲۴ روستای استان برای شرب به صورت سیار آبرسانی می‌شود، کم بارشی و خشکی چاه‌ها و قنوات این شرایط را ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های مؤثری در بالادست نداشته‌ایم، عنوان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های زیست محیطی با فقر پوشش‌های گیاهی مواجه هستند و ۴۷ هزار از گونه‌های جانوری به آب و علوفه نیاز دارند که ۵.۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تأمین آب و علوفه به محیط زیست داده شد.

وی بیان کرد: موج‌های گرمایی سبب ۳۷ حریق از ابتدای سال تاکنون در مراتع استان شده است که منجر به آسیب دیدن ۱۳۷ هکتار از مراتع شده است، با توجه به ادامه گرمی هوا تا پایان تابستان هشدارهای لازم در خصوص پیشگیری از وقوع حریق در مراتع داده شده است.

شیشه‌فروش در پایان گفت: نقشه راه مدیریت احیای زاینده‌رود باید اجرایی شود، جبران کسری منابع آب، جلوگیری از بارگذاری و توسعه در حوضه زاینده‌رود و تأمین حق‌آبه‌ها باید توسط محیط زیست کشور و وزارت نیرو انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان کانون های گردوغبار اصفهان زاینده رود تالاب گاوخونی هوای ناسالم هزار هکتار گرد و غبار شیشه فروش بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، باغستان شهریار با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۸۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، پیشوا با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۸۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۷،، رباط‌کریم با شاخص ۷۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۵۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۰، پردیس با شاخص ۲۳، پونک با شاخص ۳۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۷، دماوند با شاخص ۲۸، ژئوفیزیک با شاخص ۳۲، سرخه‌حصار با شاخص ۱۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۲، شهریار با شاخص ۳۴، علم و صنعت با شاخص ۲۱ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747085

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق