Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به وضعیت حساس مادران باردار، توصیه می‌شود زنان باردار مراسمات این ایام را از طریق رسانه‌ها و در منزل دنبال کنند.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده ناشی از خیز مجدد کرونا در کشور و استان خوزستان و روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ و میر، گفت: با توجه به وضعیت حساس مادران باردار، توصیه می‌شود زنان باردار مراسمات این ایام را از طریق رسانه‌ها و در منزل دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از بهداشت غرب اهواز، وی افزود:  مادران باردار در خطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ نسبت به سایرین نیستند اما در صورت ابتلا، اشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه دیده شده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که نیاز مضاعف به مراقبت‌های ویژه در ایام محرم و صفر دارند و برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید به‌طور همزمان به فکر سلامت خود و جنین باشند.

وی گفت: وضعیت زنان در دوران بارداری با سایر دوران زندگی متفاوت است و این افراد در این ایام نیازمند مراقبت بیشتری هستند و تحقق این امر مستلزم خودمراقبتی و مراقبت همراهان او در طول این مدت است.

احمدی‌بلوطکی افزود: تولد موجودی که بخشی از وجود گران‌بها و ارزشمند یک مادر است، شعله امید او را برای در آغوش گرفتن این موجود و گذر از ایام سخت و پرمشقت بارداری روشن نگه می‌دارد و با جان خود معامله می‌کند تا روزی شاهد این لحظه‌های ناب و بی‌نظیر باشد.

وی بیان کرد: البته توجه بیشتر به مراقبت‌های زنان باردار مختص به اطرافیان وی نیز هست زیرا ممکن است فرد بر اثر بی‌احتیاطی ناقل باشد و بدین صورت جان خود، اطرافیان و همچنین مادر باردار را نیز به خطر بیندازد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: امیدواریم مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ایمن‌ترین شیوه از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون کووید - ۱۹ برای مادران باردار گفت: از روز سه‌شنبه ۲۰ مردادماه واکسیناسیون مادران باردار آغاز شده است و مادران باردار می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند تا همکاران ما وضعیت آنان را برای دریافت واکسن بررسی و اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس خیز پنجم کرونا مادران باردار بهداشت غرب اهواز مادران باردار زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آن‌ها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشور‌های خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آن‌ها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟