Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بررسی و پیگیری قضایی برای رفع مشکلات و موانع ترخیص کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز به نقل از دادگستری استان خوزستان،  ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور تعیین تکلیف فوری و تسهیل فرآیند ترخیص کالا‌های رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم،از قسمت‌های مختلف ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبار‌های پایانه‌های غلات و کالا‌ها اساسی بندر امام خمینی (ره) بازدید و اقدامات انجام شده در رفع مشکلات و موانع ترخیص کالا‌های اساسی را مورد بررسی و علاوه بر تذکر به مسئولین مربوطه در جهت تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهلوگیری 5 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی تا پایان مردادماه در بندر شهید رجایی/ 255 هزار و 800 تن کالا وارد ایران می‌شودسود چند تریلیاردی تخفیف واردات کالاهای اساسی به جیب چه کسانی می‌رود؟جزئیات موجودی 6.5میلیون‌تنی کالاهای اساسی در بنادر/ ماجرای تخصیص ارز به کالاهای غیررسوبی چیست؟

وی همچنین در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام خمینی تاکید کرد و گفت: سلامت کالا‌های وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های اساسی باقی مانده در این بندر، خاطر نشان کرد: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی، ترک فعل مدیران مربوطه در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود و همچنین سهل‌انگاری صاحبان کالا را عوامل مؤثر در عدم ترخیص به موقع و انقضای تاریخ مصرف این اقلام برشمرد.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترخیص کالا های اساسی بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان با بیان اینکه پروژه‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت باید تکمیل شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اولویت خود را تکمیل پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ درصد قرار دهند و باید مابقی اعتبارات را دریافت کنند.

او با تأکید بر لزوم توجه به دریافت اعتبارات به منظور تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات و اعتبارات خود باید ارتباط خود با مرکز را بیشتر کنند و از هیچ تلاشی در این مورد دریغ نکنند. 

استاندار گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته خود را تعیین تکلیف کنند و از طریق طرح مولدسازی طرح‌ها را تکمیل و سپس برای تخصیص اعتبارات خود تلاش کنند.

عباسی همچنین با بیان اینکه دولت در طرح مولدسازی دست دستگاه‌های اجرایی را باز گذاشته است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و اقدامات دولت را برای رسانه‌ها بیان کنند.

او با تأکید بر لازم الاجرا بودن اجرای طرح مولدسازی در گیلان توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی حاضر به مولدسازی اراضی و امکانات مازاد خود نیستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نیست.

استاندار به نقش بانک‌ها در تخصیص تسهیلات و تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی مهم در گیلان اشاره و تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطا شده مربوط به سفر رئیس جمهور به این استان باید توسط تیم اقتصادی دولت مشخص شود.

به گفته عباسی، بودجه سال آینده هنوز اعلام نشده و بودجه سال گذشته باید به طور کامل تخصیص پیدا کند، زیرا اکنون بهترین فرصت برای تکمیل پروژه‌ها به دلیل وضعیت خوب آب و هوایی است.

او بر مطالبه‌گری دستگاه‌های اجرایی در خصوص حل مشکلات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر نهادی با دستگاه‌های اجرایی همکاری نمی‌کند باید تعیین تکلیف شود که دلیل انجام آن مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد