Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:57:34 GMT

تهیه تصاویری خاص از کهکشان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۷۵۰۳

تهیه تصاویری خاص از کهکشان‌ها

ستاره شناسان انگلیسی اخیرا جامع‌ترین تصاویر کهکشان‌های دیده‌شده را تهیه و منتشر کرده‌اند. این تصاویر حاصل داده‌های جمع آوری شده توسط تلسکوپ فرکانس پایین/ لوفار (LOFAR) است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، این تصاویر دقیق‌ از کهکشان‌ها حاصل سال‌ها کار محققان دانشگاه دورام به رهبری دکتر "لیه مورابیتو" (Leah Morabito) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه لوفار تصاویر را در فرکانس‌های رادیویی FM ثبت می‌کند. برخی از مناطق جهان به چشم انسان تاریک به نظر می‌رسد، اما باید گفت همان مناطق به خوبی در امواج رادیویی می‌درخشد که این موضوع ستاره شناسان را قادر می‌کند تا بتوانند به رصد مناطق تشکیل ستاره‌ها یا کهکشان‌ها بپردازند.

ستاره شناسان با کمک این تصاویر جدید توانستند ساختار داخلی کهکشان‌های دور و نزدیک را با وضوح ۲۰ برابر بیشتر نسبت به تصاویر معمولی ثبت شده توسط لوفار مشاهده کنند. محققان با استفاده از سیگنال‌های تمام آنتن‌های اروپایی، قطر لنزها را به حدود ۲ هزار کیلومتر افزایش دادند، چراکه که این کار وضوح تصویر را بیست برابر افزایش می‌دهد. لوفار شبکه‌ای متشکل از بیش از ۷۰ هزار آنتن کوچک است که در ۹ کشور اروپایی نصب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کهکشان ستاره کهکشان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

                مواد لازم:   2 عدد سیب زمینی   2 عدد تخم مرغ   نمک   پودر سوخاری   روغن گیاهی   پنیر موزارلا     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش