Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه طرفدار گفتگوی ملی با مشارکت همه گروه های سیاسی در افغانستان است و از بیانیه اخیر طالبان مبنی بر آمادگی آن‌ها برای چنین گفتگویی استقبال می‌کند.

 وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه لیبی گفت: ما از اقدام اخیر طالبان مبنی بر گفتگو با دیگر گروه های  سیاسی از جمله عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان استقبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او تأکید کرد: مسکو از این درک برخوردار است که همه این نیرو‌ها تمایل به مذاکره در راستای منافع مردم افغانستان دارند. روسیه تمام تلاش خود را برای تشویق گفتگو و توافقات ملموس انجام خواهد داد. 

لاوروف، اضافه کرد:‌ مسکو آماده است تا مذاکرات موسوم به "قالب مسکو" درباره افغانستان را از سر بگیرد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش درباره لیبی اعلام کرد: مسکو بر خروج کامل نیرو‌های خارجی از لیبی تاکید دارد. خروج نیرو‌های خارجی باید حتما صورت گیرد و گام به گام سازماندهی شود.

او خاطرنشان کرد که علاوه بر گروه های افغان، هر پنج کشور آسیای مرکزی به علاوه چین، پاکستان، هند، ایران و آمریکا در مذاکرات قالب مسکو شرکت کردند. ما هنوز هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نکرده ایم، اما اثربخشی این گروه در مذاکرات افغانستان همیشه توسط همه شناخته شده است و اگر لازم باشد آماده خواهیم بود تا این قالب را از سر بگیریم.

چندی پیش، لاوروف اظهار کرده بود: رسیدگی به وضعیت فعلی افغانستان مستلزم همکاری روسیه و غرب است.

روسیه در آوریل ۲۰۱۷ میزبانی مشاوره‌های "قالب مسکو" را در مورد افغانستان آغاز کرد و هدف اعلام شده تسهیل روند آشتی ملی و تامین صلح در این کشور جنگ زده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی لاوروف گروه طالبان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) تایید کرد که نیروهای صلحبان روسیه که در قره‌باغ مستقر بودند، در حال خروج از این منطقه هستند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد نیروهای صلحبان روسیه در حال خارج‌ شدن از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» هستند.

پسکوف در یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا خروج نیروهای صلحبان روسیه از قره‌باغ صحت دارد، گفت: «بله، درست است.»

قره‌باغ منطقه‌ای است واقع در خاک جمهوری آذربایجان که تا چندی پیش اکثر ساکنان آن ارمنی‌تبار و به دولت ایروان نزدیک بودند. باکو در سپتامبر ۲۰۲۳ با حمله‌ای ناگهانی به این منطقه، دوباره کنترل قره‌باغ را در دست گرفت و تقریبا تمام ساکنان محلی آن به ارمنستان گریختند.

در یک سال گذشته و با مسلط‌شدن جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ در حمله‌ای کوتاه و سریع، روابط مسکو و ایروان به تیرگی گراییده و خروج نیروهای صلحبان روسیه در قره‌باغ نیز گام تازه‌ای در مسیر سرد شدن روابط روسیه و ارمنستان است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد