Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی تاکنون میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره نتایج اجرای قانون منع تردد خارج از استان ستاد ملی کرونا در 5 روز اخیر اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی در ظهر یکشنبه (24 مرداد) تاکنون میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (24 تا 28 مردادماه 1399) بیش از 22 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه تا امروز بیش از 300 هزار تردد در آزادراه‌ها و جاده‌های برون‌شهری استان قزوین صورت گرفته است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته یعنی 385 هزار تردد آمار ترددهای جاده‌ای استان قزوین 85 هزار تردد کمتر شده است.

ذاکری‌منش همچنین از کاهش 50 درصدی میزان ترددهای جاده‌ای استان در تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد و گفت: با توجه به بستن و مسدود شدن آزادراه‌ها توسط نیروهای پلیس راه و راهداری آمار ترددها و سفرهای بین استانی نصف شده است و در حال حاضر هم آزادهای و مسیرهای مواصلاتی استان قزوین خلوت‌ترین روزهای چند سال اخیر خود را تجربه می‌کنند.

جریمه یک میلیون تومانی 3 هزار پلاک غیربومی

رئیس پلیس راه استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود درباره آمار جریمه‌های تردد بین استانی ثبت‌شده توسط دوربین‌های پلیس عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد تا امروز بیش از 3 هزار خودروی با پلاک غیربومی در محورهای مواصلاتی ما توسط پلیس به صورت دستی و یا توسط دوربین‌ها جریمه یک میلیون تومانی شدند.

جزئیات محدودیت‌های تازه کرونایی در قزوین / خودروهای ناقض منع تردد راهی پارکینگ می‌شونداستاندار قزوین: فرمانداران تا 10 روز حق صدور مجوز تردد ندارند/ برگزاری عروسی در باغات جرم استتردد خودروهای بومی بین شهرهای قزوین آزاد شد / ممنوعیت ورود کارگران از استان‌های آلوده به کرونای هندی

ذاکری‌منش افزود: همچنین حدود 4 هزار و 300 خودرو هم با اخطارهای مأموران پلیس راه استان قزوین هنگام ورود به استان قزوین در محل عوارضی‌های چهارگانه استان قزوین عودت داده شدند. با این حال امروز آمار خودروهای جریمه‌شده یا عودت‌ داده‌شده به عدد صفر نزدیک شده است و امیدواریم این اعداد تا روز پایان طرح یعنی 5 شهریورماه همچنان تکرار شود.

وی ادامه داد: پلیس راه در راستای وظیفه عملیاتی خود در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی انجام وظیفه می‌کند و امیدواریم مردم خوب کشورمان ضمن همراهی و همکاری با پلیس از هر گونه نقض مصوبات ستاد ملی کرونا که برای حفاظت از جان خود آنها تصویب شده، دوری کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین ویروس کرونا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین ویروس کرونا استان قزوین بین استانی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

کد خبر 6088286

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است