Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:26:13 GMT

اشرف غنی و پیام‌های توجیهی که راه به جایی نمی‌برد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۴۳۴

اشرف غنی و پیام‌های توجیهی که راه به جایی نمی‌برد

در حالی که مردم افغانستان درباره نکوهش فرار اشرف غنی از این کشور تقریبا اتحاد نظر دارند، به نظر می‌رسد که پیام‌های توجیهی اشرف غنی راه به جایی نمی‌برد و به گفته برخی کاربران بیشتر مرهمی برای دل خودش است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در تازه‌ترین پیام ویدئویی اظهارداشت که در امارات متحده عربی است و باید ماندن و یا رفتن را انتخاب می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح خروج از افغانستان گفت: «مقامات امنیتی خبر دادند که توطئه‌ای جانی در کمین است و طالبان نیز در اطراف دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری بودند بنابراین باید ماندن و یا رفتن را انتخاب می‌کردم در عین حال نمایندگان بین‌المللی نیز تاکید کرده بودند که اگر نروم اوضاع افغانستان خراب می‌شود».

اشرف غنی ادامه داد که «این نمایندگان بین‌المللی گفته بودند که افغانستان مانند سوریه و یمن می‌شود بنابراین مجبور به ترک کشور شدم. طالبان و افراد ناشناخته داخل ارگ شده بودند و اتاق به اتاق جستجو می‌کردند. قرار بود که مانند 25 سال قبل حادثه خونینی رخ دهد».

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به واکنش‌ها به فرارش تصریح کرد: بی‌عزتی افغانستان را نمی‌خواستم، مجبور به خروج از افغانستان شدم. «به کسانی که می‌گویند از کشور فرار کردم می‌گویم که بدون دلیل قضاوت نکنید. و هر کسی نیز گفت رئیس جمهورتان فرار کرد را نیز باور نکنید».

وی درباره اخباری مبنی بر خروج میلیون‌ها دلار از افغانستان اظهارداشت: «هیچ چیزی با خود نبردم حتی با دمپایی خارج شدم. تمام اسرار دولتی به دست دیگران افتاده است. در مورد خروج از افغانستان هماهنگی نداشتم، تنها با یک دست لباس خارج شدم. خروج پول از افغانستان دروغ است».

امارات: اشرف غنی به همراه خانواده نزد ماستکارشناس افغان: آمریکا اجازه سفر اشرف غنی به واشنگتن را ندادآمریکا: خواستار استعفای اشرف غنی نشده‌ایم

اشرف غنی همچنین درباره صلح افغانستان نیز گفت که «از روند صلحی که توسط عبدالله و کرزی پیگیری می‌شود استقبال می‌کنم و موفقیت آنها را خواستار هستم. از نیروهای امنیتی نیز تشکر می‌کنم. درحال مشاوره برای بازگشت به افغانستان هستم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که واکنش‌های منفی بسیاری در سطح جامعه افغانستان نسبت به اشرف غنی ایجاد شده است.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمداشرف غنی طالبان اخبار افغانستان محمداشرف غنی طالبان اخبار افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی دلار با خروج احساسات

کاهش التهابات منطقه یک روز کاهشی دیگر را برای بازار تهران رقم زد. پس از اتمام پاسخگویی ایران به تحرکات چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی ریسک‌های سیاسی بازار کاهش یافت و نرخ دلار و سکه افت کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که قیمت دلار در بازار روز‌های نخست هفته در معاملات نقدی و فردایی تا کانال‌های ۷۱ و ۷۲ هزار تومانی پیشروی کرده بود، روز گذشته این ارز در کانال ۶۵ هزار تومانی به فروش رسید.

ورق بازی دلار و سکه برگشت. «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های پیشین خود اشاره کرده بود که پس از اتمام فرآیند پاسخگویی ایران به رویداد‌های نظامی منطقه، هیجانات موجود در بازار ارز و طلا تخلیه می‌شود. بازار ارز در نوروز سال جاری نسبت به سال‌های پیش فعالیت کم‌نوسانی را پشت سر گذاشته بود که در روز‌های میانی فروردین، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سطح انتظارات تورمی فعالان جامعه افزایش یافت.

رسانه‌های داخلی و خارجی با انتشار احتمالاتی از نحوه پاسخگویی ایران به این امر سبب شکل‌گیری یک بازی روانی در بازار ارز و طلا شده و به همین دلیل حباب ارز و طلا رشد چشمگیری را تجربه کرد. در همین زمان بود که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند پس از صورت گرفتن اتفاق مذکور، حباب بازار‌های ذکر شده به سرعت تخلیه شده و نرخ‌ها کاهش می‌یابند. در همین راستا در ۲ روز اخیر نرخ دلار و سکه افت قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. سکه از کانال ۴۵ میلیون تومانی فاصله گرفت. دلار نیز با افت قیمت ۵-۶ هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی رسید.

در همین راستا روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، در آخرین اظهارنظر خود نسبت به تحولات اخیر بازار گفت: «با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش اونس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.»

در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش اونس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: «رکورد اونس جهانی باعث تغییر در بازار‌های جهانی شد همچنین نوسانات نرخ ارز و تنش‌های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیرگذار بود.»

دیروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه افت قیمت چشمگیری را تجربه کرده بود در بازار روز گذشته نیز با هزار و ۱۰۰ تومان کاهش در رقم ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. یورو و پوند در همراهی با شاخص ارزی به ترتیب ۸۰۰ و ۸۵۰ تومان افت کرده و در ارقام ۷۱ هزار و ۳۵۰ تومان و ۸۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند. اما در این میان روند کاهشی بازار سکه طلا شدید‌تر بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • آقاتهرانی: صهیونیست‌ها اگر مرد هستند، حمله کنند و بیایند درگیر شوند | توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب نیست
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات