Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود میرزایی شهرابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس شناخت ۱۷ ساله که از دکتر محمدعلی زلفی گل به دست آورده ام، وی دارای ویژگی‌های علمی ممتاز و در عین حال تمام عیار، ولایی، بسیجی و معتقد به نظام است که با برنامه پیشنهای خود می تواند منشاء تحول در نظام آموزش عالی کشور شود.

وی با انتقاد از شرایط موجود و اینکه تولید مقالات علمی به جای حل مشکلات کشور فقط باعث ارتقای جایگاه علمی دانشگاهی در جهان شده است ادامه داد: ما اکنون اسیر بردگی مدرن هستیم زیرا استادان دانشگاه با دریافت حقوق از بیت المال، نتایج علمی زیبنده‌ای به دست می‌آورند که امکان بهره برداری از آن در داخل کشور کمتر مهیا می شود و حال آنکه این نتایج در قالب انتشار مقاله به راحتی در اختیار کشورهای غربی گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد گروه آموزشی شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وزیر پیشنهادی علوم برای برون رفت از این مسیر راه حل و چاره کار را فقط کسب رنکینگ بین المللی نمی داند و معتقد است برای حل چالش های موجود باید از نظرات دانشگاهیان به خوبی استفاده شود.

وی افزود: دکتر زلفی گل برای چهار سال پیش رو برنامه مدون برای تمام رشته ها و دانشگاهیان در نظر گرفته است.

دکتر میرزایی شهرابی ادامه داد: در آیین نامه فعلی بیشتر به چاپ مقاله برای ارتقای رتبه دانشگاهی توجه شده است و حال اگر استاد دانشگاه در طول سال و با زحمت فراوان بجای چاپ ۴۰ مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و خارجی، با تغییر اندکی در نحوه امتیازگیری در این آیین‌نامه فقط ۲ مقاله علمی خود را در مجلات خارجی به چاپ برساند و مابقی وقت و انرژی خود را صرف حل مشکلات و چالش های کشور کند و بدینوسیله کسب رتبه و امتیاز نماید می‌توان امید داشت در طول چهار سال آینده مسیر پیشرفت کشور به خوبی طی خواهد شد.

وی گفت: برای این تغییر نیاز به شجاعتی است که در دکتر زلفی گل وجود دارد و بسیاری از وزرای سابق به خاطر ترس از انتقادها نتوانستند مسیر علمی کشور را تصحیح کنند.

این استاد دانشگاه افزود: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای به دکتر زلفی گل و برنامه‌های پیشنهادی وی کمک کنند کشور در مسیر درست برای پیشرفت و سرآمدی گام بردارد.

فهرست وزرای پیشنهادی سیزدهمین کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۳ مرداد به صورت رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک شیمیدان برجسته که جانباز شیمایی جنگ تحمیلی نیز هست از سوی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده است.

محمدعلی زلفی گل شیمیدان است و دبیری انجمن شیمی ایران را برعهده دارد. وی که رییس سابق دانشگاه بوعلی همدان بود به عنوان دانشمند برگزیده بین المللی در رشته شیمی آلی معرفی شده است. ‌

محمدعلی زلفی‌ گل سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه ‌فردوسی با ارائه مقاله علمی استخراج شده از پایان نامه کارشناسی ارشد خود رتبه اول را در بخش علوم پایه ‌کسب کرد. ‌

نام محمدعلی زلفی گل از سال ۱۳۸۳ در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی‌ ISI ‌قرار گرفت. ‌

کسب رتبه اول پژوهش‌های بنیادی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، اخذ جایزه از سازمان کنفرانس اسلامی‌ ‌(COMSTEC) ‌ و دریافت نشان درجه دو ملی پژوهش از رییس جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۰ از دیگر افتخارات علمی ‌دکتر زلفی گل است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان استاد نمونه کشور انتخاب شد و در همین سال جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی ‌نخبگان را نیز دریافت کرد. ‌

فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم قلم زده که مجموعه ‌مقالات وی زمینه‌های علم سنجی، سیاست گذاری علم و پژوهش در کتاب  "دانش برای دانایی" چاپ شده است. ‌

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بنیاد ملی نخبگان دانشگاه فردوسی مشهد پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بنیاد ملی نخبگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بنیاد ملی نخبگان دانشگاه فردوسی مشهد محمدعلی زلفی دکتر زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن تشریح عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

دکتر امیرعبداللهیان در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت: در صورتی که رژیم اسرائیل مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان خاطرنشان کرد: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در پایان اظهاراتش از برگزاری رویداد بزرگ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران موسوم به ایران اکسپو در تهران با حضور هزاران میهمان خارجی طی هفته آینده خبر داد.

پس از سخنان دکتر امیرعبداللهیان در این نشیت، سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مساله فلسطین و همچنین پاسخ مشروع کشورمان به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداختند.

منبع: وزارت امور خارجه

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اولین مقاله اش: تقصیر با مردان است نه زنان / اولین کتابش: پیغمبر دزدان / آنچه محقق داماد در باره باستانی پاریزی گفت
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت