Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنران مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد در عزاداری عصر عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) که در دفتر آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا چند تا خطبه خواندند که در یکی از این خطبه ها فرمودند: دنیا جای زوال و فنا است، یکسان نمی‌ماند فریب‌خورده کسی است که گول دنیا را بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لشکر کفر و شرک در روز عاشورا گول دنیا را خوردند و در واقع دنیا در برابرشان جلوه کرد اما غافل از این که آتش دنیا و جهنم را برای خود خریدند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد با بیان این که صفات امام سوم شیعیان حتی زبانزد دشمنان ایشان هم بود، ابراز داشت: مصعب برادر عبدالله بن زبیر بعد از فتح بصره و کوفه و شکست مختار بر عراق مسلط شد تا این که بعد از فتح کوفه عبدالملک مروان از شام حرکت کرد و با مصعب بن زبیر درگیر شد البته مصعب رفاقت با عبدالملک مروان داشت.

وی ادامه داد: عبدالملک مروان شخصی را به سمت مصعب فرستاد و به او امان داد اما  مصعب رو کرد به اطرافیانش کرد و گفت: حسین بن علی در روز عاشورا گفت زیر بار ذلت نمی‌رود و انسان باید از انسان‌های شایسته‌ای مانند او تاسی کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: منظور از این سخن درست بودن راه امثال مصعب نیست اما همین حرف وی نشان می دهد که به چه میزان ائمه اطهار و اهل‌بیت در بین مردم الگو و بی‌مانند بودند. 

وی با بین این که روایت‌های معتبری در خصوص روز عاشورا و نحوه به شهادت رسیدن یاران سیدالشهدا وجود دارد، ابراز داشت: امروز صبح ابتدا عمر بن سعد تیر اول را انداخت و به سربازانش گفت شهادت بدهید که من اولین نفر تیر انداختم و بعد از آن ۴ هزار تیراندازی کردند که ۴۰ نفر از یاران حضرت با این تیرها شهید شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد افزود: بر اساس روایت‌ها امام حسین (ع) یا بعد از نماز عصر یا بین دو نماز ظهر و عصر شهید شدند اما از بین ۴۰ نفری که تیرخورده بودند سوید بن عمرو بن ابی‌مطاع خثعمی شهید نشده بود و بعد از شهادت سیدالشهدا به هوش آمد و دنبال مولایش گشت و در میدان نبرد به‌عنوان آخرین شهید کربلا به شهادت رسید. 

وی به نحوه شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: بدن مبارک این امام همام ۳۳ جراحت شمشیر و ۳۴ جراحت نیزه و تیر داشتند و به‌قدری مصیبت واقعاً بزرگ است که ائمه اطهار و اهل‌بیت همواره بر برپایی عزای امام حسین (ع) تاکید می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام حسین آیت الله فاضل لنکرانی امام حسین ع سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 روز عاشورا نظری منفرد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت

فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند