Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، عاطفه عابدینی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، با بیان اینکه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ از اردیبهشت ۱۴۰۰ با ساختار و اعضای جدید، جلسات را به طور منظم تشکیل داده و دستاوردها و دستورالعمل‌های مربوطه نیز منتشر و اطلاع رسانی شده است، گفت: ساختار این کمیته تغییر کرده و فعالیت آن در قالب ۱۳ زیر کمیته تخصصی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی اساتید این کمیته چون در پلتفرم‌های واکسن فعال شده بودند، تصمیم بر آن شد که از همکاران درگیر در امر درمان و تشخیص بیماری در کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ استفاده شود. به همین منظور تلاش شد از فیلدهای بهداشتی درمانی سراسر کشور استفاده کنیم و در این خصوص تغییراتی در اعضا داده شده است.

عابدینی ادامه داد: یکی از کارهای مهم کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، به روز رسانی و استاندارد کردن درمان بیماری نو پدید کووید ۱۹ است که هر هفته دانسته‌ها و نادانسته‌ها در مورد آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه تأکید کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ مانند جوامع علمی بر پیشگیری است، افزود: با توجه به اولویت پیشگیری بر درمان باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم که درمان باید استانداردسازی و ساماندهی شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید تأثیری ندارد. این دارو فقط برای افرادی است که بستری یا بستری موقت هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارند، اما حالشان خیلی بد نیست.

عابدینی درباره میزان تأثیر داروی فاویپیراویر، افزود: بیش از ۱۰ مطالعه درباره تأثیر داروی فاویپیراویر بر کرونا انجام شده است. داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر در دنیا در ۶ یا ۷ دستورالعمل درمانی در کشورهایی مانند هند، سنگاپور و…، وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد مطالعاتی که عدم تأثیر فاویپیراویر را نشان داده‌اند، بیش از آنهایی است که تاثیرش را نشان داده‌اند. در عین حال در کشورهای مختلف دوزهای مختلفی از این دارو استفاده می‌شود. به طوری که در مطالعه‌ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده شود. در عین حال اگر برای بیماران متوسط تا شدید بستری تجویز شود، اصلاً اثر ندارد.

منبع: مهر

کد خبر: 1107529 برچسب‌ها بیماران کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیماران کرونا کمیته علمی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • با خون اهدایی شما من زنده ام