Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@01:34:15 GMT

واکنش آمریکا به احتمال بازگشت اشرف غنی به افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۱۱۸۹

واکنش آمریکا به احتمال بازگشت اشرف غنی به افغانستان

 «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان درباره احتمال بازگشتش به این کشور تصریح کرد که واشنگتن دیگر او را به عنوان رئیس جمهور افغانستان برسمیت نمی‌شناسد.

غنی سه روز پس از فرار از افغانستان، یعنی روز چهارشنبه 27 مرداد با انتشار پیامی ویدئویی با اعلام اینکه در امارات به سر می‌برد، گفت که می‌خواهد جهت «مبارزه برای حقوق و ارزش‌های مردم» به افغانستان بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سابق افغانستان در این ویدئو همچنین مدعی شده بود که قصد فرار از کشور را نداشته است و نگهبانانش با خروج او از افغانستان از توطئه کشته شدنش جلوگیری کرده‌اند.

این درحالی است که یک مقام سابق وزارت امور خارجه افغانستان با رد اظهارات غنی می‌گوید که او چند روز پیش از فرار،  پاسپورت سیاسی‌اش را از وزارت خارجه خواسته بود و می‌دانست کشور را ترک می‌کند.

سفیر روسیه در کابل نیز می‌گوید که غنی با چمدان‌های پر از پول افغانستان را ترک کرده است؛ برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند رئیس جمهور سابق افغانستان با حدود 160 میلیون دلار پول نقد فرار کرده است./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور