Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پس از بررسی برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس، که در قالب حدود ۲۷۰ جلسه با وزرای پیشنهادی صورت گرفت، از فردا (شنبه -۳۰ مرداد) صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رییس‌جمهور به مدت ۲.۵ ساعت فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها بپردازد.

در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، در خصوص کلیات برنامه به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبا و با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز خواهد شد. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص وزیر پیشنهادی بپردازند و وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه می‌تواند از برنامه‌های خود دفاع کند.

این روند از روز شنبه دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی مجلس ادامه خواهد یافت.

پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ روز به طول بیانجامد، رأی‌گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در صحن علنی انجام و نتایج آن در آن جلسه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) در نامه‌ای به رییس مجلس اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را اعلام کرد. این اسامی در جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد از سوی رییس مجلس در صحن علنی قرائت و اعلام وصول شد.

از روز شنبه ۲۳ مرداد نیز کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات مختلف با حضور وزرای پیشنهادی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را که همزمان اطلاعات آن‌ها در سایت هیات رییسه مجلس نیز بارگذاری و در اختیار نمایندگان قرار داده شده بود، آغاز کردند.

پربیننده ترین بازدید سرزده رییس مجلس از پایگاه واکسیناسیون اورژانس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم وزرای پیشنهادی وزیر پیشنهادی برنامه ها صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست

رییس سازمان صدا و سیما می‌گوید: مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.   به گزارش شفقنا، پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.   وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.   وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.   جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ