Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، برآوردهای اطلاعاتی حاکی از آن است که اگر چه شمار دقیق تسلیحات آمریکایی به غنیمت برده شده از سوی طالبان هنوز مشخص نیست؛ اما گمان می‌رود که در حال حاضر، آنها دست کم بیش از دو هزار خودروی زرهی از جمله «هاموی» و حدود ۴۰ وسیله پرنده نظامی از جمله بالگردهای بلک هاوک مدل UH-۶۰ را از آن خود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ویدئویی نیروهای طالبان را در حال بازدید از صف‌های طویل خودروهای نظامی، محموله‌های جدید تسلیحاتی و حتی پهپادهای نظامی نشان می‌دهد.

به ادعای یک مقام نظامی آمریکا، هرچه که منهدم نشده است؛ اکنون در اختیار طالبان قرار دارد.

این در حالی است که «مایکل مک کول» عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مسلح شدن طالبان به تسلیحات آمریکایی را تهدیدی برای امنیت واشنگتن و متحدانش دانسته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به شدت از بابت ارائه تصویری توأم با هرج و مرج از خروج نظامی از افغانستان، زیر سوال رفته است. با این حال او همچنان از تصمیم غیرمسئولانه خود دفاع می‌کند.

از سوی دیگر، طالبان از یکشنبه گذشته که اختیار افغانستان را به دست گرفته، تا حد زیادی موفق به برقراری نظم عمومی شده و می‌گوید جهان باید ما را به رسمیت بشناسد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی بیشتری به سفارت خود در کی‌یف است.

پاتریک رایدر در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت: هم‌زمان با تغییر شرایط امنیتی، در طول این درگیری وزارت دفاع آمریکا حضور ما در داخل کشور (اوکراین) را بررسی و تنظیم کرده است. در حال حاضر، ما در حال بررسی اعزام چند مشاور دیگر برای تقویت دفتر همکاری دفاعی (ODC) در سفارت هستیم.

وی مدعی شد که این دفتر علی‌رغم اینکه منحصراً متشکل از نیروهای وزارت دفاع است، بیشتر مأموریت‌های پشتیبانی مشاوره‌ای و غیرجنگی را انجام می‌دهد.

پولیتیکو به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی افزود که تعداد مشاوران نظامی آمریکایی که قرار است به اوکراین اعزام شوند، نزدیک به ۶۰ نفر هستند.

به گفته این مقامات آمریکایی، این مشاوران نظامی حمایت‌های پشتیبانی انجام می‌دهند و بر تسلیحاتی که واشنگتن به کی‌یف ارسال می‌کند، نظارت دارند و همچنین با ارتش اوکراین در نحوه محافظت از این تسلیحات همکاری می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که «آمریکا روزبه‌روز بیشتر در این جنگ (اوکراین) درگیری می‌شود. مشارکت و دخالت آنها بیشتر می‌شود و این موضوعی روشن است. بسیاری تمایل دارند که بگویند آمریکا در این جنگ مشارکت مستقیم ندارد، اما ما معتقدیم که این گونه نیست.

آز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آمریکا و کشورهای غربی به منظور توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، در حال ارائه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف هستند. مسکو مدام نسبت به تداوم این کمک‌های نظامی به اوکراین هشدار می‌دهد و دراین‌باره تأکید می‌کند که این نوع کمک‌ها منجر به تشدید تنش‌ها و درگیری می‌شود.

کد خبر 6083929

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم