Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه شب ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی حج، وی در دومین برنامه از سلسله نشست‌های تخصصی در مدرسه عاشورا که از سوی مدیریت آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در نهضت سالار شهیدان، همانند دیگر نهضت‌ها می‌توان ۲ نگاه داشت، یکی نگاه تاریخی است که تاریخ را چنین بررسی می‌کنند، در چه زمانی این حادثه اتفاق افتاده، چه حوادثی در این مقطع رخ داده و چگونه پایان پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه دوم نگاه تحلیلی است، اسم آن را نگاه جریانی می‌گذاریم. قرآن کریم می‌گوید نگاهتان به قصص انبیاء نگاه عبرت‌آموز باشد، یعنی گذشته را آینه آینده بگیرید؛ این نامش نگاه تحلیلی و جریانی است.

عضو فقیهان شورای نگهبان با بیان اینکه قبل از انقلاب، رسانه‌ها به‌مسائل عاشورا بیشتر نگاه تاریخی داشتند، تصریح کرد: در آن زمان نگاه تحلیلی به‌واقعه عاشورا وجود نداشت و حکومت منبری‌ها را از بیان تحلیل واقعه عاشورا منع کرده بود.

وی با بیان اینکه عبرت‌ها در عرصه تاریخ بسیار زیاد است؛ یادآور شد: در مجالس حسینی خطیبان به‌جنبه نهضت سالار شهیدان نگاه ویژه‌ای داشته باشند، افزون برنگاه تاریخی که دستمایه برای تحلیل است، عبرت‌هایی این نهضت‌ را نیز بیان کنند.

وی بیان داشت: در مساله عزت و ذلت ناپذیری به‌ویژه در این مقطع باید تاکید کرد، چون دشمنان این ملت در پی آن هستند که ذلت این ملت را ببینند. البته هرگز موفق نخواهند شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به‌اینکه ملت عاشورایی با فرهنگ عاشورا زنده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا این است، مرگ با عزت از عیش در مذلت بهتر است، این شعار سالار شهیدان و رجز عزیز فاطمه در روز عاشورا بود، ما نیز باید این شعار را حفظ و گسترش بدهیم./

برچسب‌ها قم سید احمد خاتمی عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سید احمد خاتمی عاشورا قم سید احمد خاتمی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

به گفته وی اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری  ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی، ساخت  ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی، یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم، قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی