Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات نفت آرامکوی عربستان سعودی در ژوئن به حدود شش میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد در پنج ماه گذشته بود.

به گزارش اویل پرایس، آمار سازمان JODI نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به ۵.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق اطلاعات سازمان JODI که آمار گزارش شده از سوی کشورهای تولیدکننده را گردآوری می کند، این بالاترین حجم صادرات عربستان سعودی از ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده و با صادرات ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴۹ میلیون بشکه در روز در ماه مه سال ۲۰۲۱ مقایسه می شود.

آخرین باری که عربستان سعودی بیش از شش میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد، ژانویه امسال بود که صادراتش به ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز رسیده بود. اما در ژانویه سال ۲۰۲۱ سعودیها با تصمیم برای کاهش یکجانبه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز، بازار را غافلگیر کردند. این اقدام سعودیها با تسهیل اندک محدودیت عرضه اوپک پلاس به دلیل امتیازات داده شده به روسیه و قزاقستان برای افزایش اندک تولیدشان، همزمان شد.

پس از نشست اوایل مارس اوپک پلاس، عربستان سعودی دوباره بازار را غافلگیر و اعلام کرد به کاهش تولید یکجانبه خود در آوریل هم ادامه می دهد در حالی که ابتدا قرار بود این کاهش فقط در فوریه و مارس انجام بگیرد. اوپک پلاس تصمیم گرفت محدودیت عرضه خود را در آوریل تسهیل نکند و تنها روسیه و قزاقستان اجازه پیدا کردند تولیدشان را ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس توافق کرده اند از اوت تولید نفت را ماهانه مجموعا ۴۰۰ هزار بشکه روز افزایش دهند تا ۵.۸ میلیون بشکه در روز محدودیت عرضه این گروه احیا شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال ضعیف شدن رشد تقاضا به دلیل افزایش شیوع کرونای دلتا در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان از جمله چین، تحلیلگران را به این باور رسانده که اوپک پلاس ممکن است ناچار شود روند تسهیل محدود عرضه خود را در چند ماه آینده بازبینی کند. نشست وزیران این گروه قرار است اول سپتامبر برگزار شود.

برچسب هاپایگاه خبری اویل پرایس (Oil Price) شرکت ملی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامکو) عربستان سعودی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی نفت عربستان سعودی سعودی آرامکو عربستان سعودی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز عربستان سعودی اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!

بازدید 3 شبکه الحدث عربستان سعودی با تشریح توان منطقه‌ای ایران و محور مقاومت تاکید کرد ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند! این گزارش شبکه سعودی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر
  • اوپک دنبال جذب یک کشور آفریقایی رفت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • رکورد فروش نفت ایران
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!