Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:14:18 GMT

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۷۸۸۴

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا!

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، از مدتی قبل و به‌دنبال شکایت‌های سریالی درباره فروش واکسن‌های تقلبی کرونا با قیمت‌های گزاف بلافاصله کارآگاهان‌مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد ۳۰ ساله‌ای اقدام به فروش این واکسن‌های تقلبی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر گفت: به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و متهم جوان شناسایی و دستگیر شد؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی ویال تقلبی واکسن کرونا با برندهای مختلف و مهر جعلی پزشک و کارت جعلی تزریق واکسن کشف شد.

متهم در اعترافاتش مدعی شد واکسن‌ها را از ۶ تا ۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند. پس از دستگیری متهم تحقیقات برای بررسی بیشتر این پرونده و دستگیری همدستانش ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چه واکسنی تزریق می‌کردی؟
فقط دو مدل کمیاب آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق می‌کردم، البته داخلش آب مقطر بود.

بیماران را چطور شناسایی می‌کردی؟
من تزریقاتچی هستم و برای تزریق آمپول و سرم به خانه افرادی که کرونا داشتند می‌رفتم تا از آنها مراقبت کنم. بعد به خانواده‌های آنها می‌گفتم که واکسن کرونا دارم و واکسن‌های قلابی را به این طریق به آنها می‌فروختم.

شیشه‌ها یا ویال‌های واکسن‌ها را چطور تهیه می‌کردی؟
پوکه‌ها و ویال‌های آمپول‌های دیگر را بر می‌داشتم، مواد داخلش را خالی می‌کردم و پس از شستن داخل ویال‌ها، آب مقطر داخلش تزریق می‌کردم. آب مقطر را به جای واکسن تزریق می‌کردم. آب مقطر ضرر و آسیبی به کسی نمی‌رساند.

برچسب‌ روی واکسن‌ها را از کجا آوردی؟
از اینترنت دانلود می‌کردم و به چاپخانه‌ای دادم تا برایم چاپ کند.

واکسن‌ها را چند می‌فروختی؟
اسپوتنیک را ۶ میلیون تومان و آسترازنکا را ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختم.

گفته شده که گاهی اوقات ۱۳ میلیون هم واکسن‌ها را فروختی؟
متهم جوان سکوت می‌کند.

کارت بهداشت و برگه‌هایی را که مهر وزارت بهداشت و مهر پزشک داشت به مشتری‌ها می‌دادی از کجا آورده بودی؟
مهر وزارت بهداشت نیست یک لوگو است که از اینترنت گرفتم اما مهر پزشک هم مال دکتری است که قبلاً در مطبش کار می‌کردم و مهرش دست من بود و من دیگر مهر را برنگرداندم.

انگیزه ات برای این کار چه بود؟
مشکل مالی داشتم. همسرم عمل جراحی طحال و کبد داشت و من به پولش نیاز داشتم.

چند واکسن فروختی؟
حدود ۴۰ واکسن فروختم و وقتی پول جراحی همسرم فراهم شد دیگر نمی‌خواستم به این کار ادامه دهم.

هشدار پلیس

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، تنها مرجع قانونی ‏واگذاری واکسن و داروی کرونا را وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی دانست و گفت: فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های ‏اجتماعی با عنوان «فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف داخلی و ‏خارجی و مبالغ بسیار بالا» را نخورید. به‌دنبال انتشار اخبار واردات واکسن ‏کرونا به کشور در مواردی شاهد آن بودیم که افراد سودجو با انتشار ‏آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن کرونا دارند و ‏از شهروندان می‌خواهند که برای خرید ثبت‌نام کنند، که اکثر این افراد ‏توسط پلیس فتا مورد شناسایی قرار گرفته و برای سیر مراحل قانونی ‏پرونده‌شان به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند. ‏

پاشایی گفت: در تحقیقات انجام شده از متهمان محرز شده که این افراد ‏سودجو؛ دارویشان تقلبی و جعلی بوده یا اصلاً دارویی در کار نبوده و ‏فقط به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی ‏و کلاهبرداری دست به چنین اقدامی زده‌اند.‏

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند با هوشیاری خود ‏و دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی ‏کشور دست افراد سودجو را در رسیدن به اهدافشان کوتاه کنند و قربانی ‏تبلیغات فریبنده در این خصوص نشوند، افزود: پلیس فتا در رصدهای ‏روزانه در صورت مواجهه با اینگونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی ‏خواهد کرد.‏

‏ مجرمان سایبری با شگردهای مختلف نظیر تزریق واکسن کرونا در ‏قبال ثبت‌نام در تورهای مسافرتی یا تبلیغات فریبنده، ثبت‌نام آزمایشی ‏انسانی تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور توریستی ‏و تفریحی، درصدد کلاهبرداری از متقاضیان هستند که تمامی تحرکات ‏و جریان‌های مشابه در کارگروه ویژه پلیس فتا در حال رصد است.‏
بی‌تردید هرگونه تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی ‏جرم تلقی می‌شود و با متخلفین این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.‏

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی واکسن کرونا واکسن تقلبی آب مقطر بازداشت محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی واکسن کرونا واکسن ها آب مقطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین،سرهنگ علیرضا دلیری اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تیر ماه سال ۱۴۰۲ مبنی بر قتل مسلحانه شهروندی در شهر ایرانشهر، بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس و در تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که مقتول توسط یک سلاح کلت کمری از ناحیه شکم مورد مصدومیت قرار گرفته و فوت کرده است و قاتل یا قاتلان متواری شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با جمع آوری سرنخ های موجود، متهم مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری آن آغاز کردند.

وی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی های لازم متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ دلیری با اشاره به اعترافات متهم به قتل و با توجه به روبه رو شدن با ادله و مستندات پلیسی، افزود: علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی بوده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • غافلگیری قاچاقچی موادمخدر در رودسر
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس