Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@16:45:57 GMT

ارزش سهام عدالت امروز 30 مرداد ۱۴۰۰ / جزئیات

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۴۰۸

ارزش سهام عدالت امروز 30 مرداد ۱۴۰۰ / جزئیات

یک کارشناس سهام عدالت گفت: توزیع سود سهام عدالت باید از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و نه از طریق یک شرکت خصوصی صورت گیرد. به گزارش پول نیوز، محمدرضا جودکی  گفت: شورای عالی بورس متأسفانه وظیفه جمع‌آوری و توزیع سود سهام عدالت را از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گرفته و به یک شرکت خصوصی به نام سپرده‌گذاری مرکزی داده است و این وظیفه به صورت غیرقانونی به شرکت سپرده‌گذاری واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه ذاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این است که سود سهام عدالت که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به دست می‌آید را باید دریافت کرده و با مشخص کردن میزان سود هر سهم اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود بنماید.

به گفته وی، امسال در توزیع نوبت دوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 ، سود به دست آمده در دو شرکت مپنا و مخابرات به صورت غیرقانونی بین سهامداران عدالت توزیع نکردند.

این کارشناس سهام عدالت گفت:‌ از مردم خواهش می‌کنم با توجه به اینکه سهام عدالت دارای پرتفوی با ارزش است، این سهام را لطفاً نفروشید و از عایدی آن استفاده کنید.

جودکی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت سرمایه‌‌گذاری استان تهران و البرز از هم جدا شدند و چه زمانی وارد بورس می‌شوند، گفت: هنوز معلوم نیست چه زمانی وارد بورس می‌شوند، نیاز به تأییدیه سازمان بورس دارد. در مجمع اخیر سرمایه‌‌گذاری استان تهران باید بعداز طی مراحل قانونی روند افزایش سرمایه این شرکت اتفاق بیفتد. ما مجمع را برگزار کردیم و منتظر تأییدیه سازمان بورس هستیم که بعد از افزایش سرمایه با طی کردن مراحل قانونی امکان پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران و درج نماد در تابلوی بورس وجود دارد.

به گفته وی، در استان تهران حدود یک میلیون و 850 هزار نفر روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند که این افراد سهامدار شرکت سرمایه‌گذارای استان تهران خواهند بود.

این کارشناس سهام عدالت در مورد شکل‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز گفت: براساس ماده 35 قانون اجرایی اصل 44 و بند یک ابلاغیه رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متشکل از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت باشند و طبق قانون باید شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز هم متشکل از تعاونی‌های سهام عدالت در این استان باشند.

به گفته جودکی، مسئولان مربوطه تاکنون به این موضوع رضایت ندادند و می‌گویند برای تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز باید افراد دیگری باشند و نیازی نیست که از شرکت‌های تعاونی شهرستانی تشکیل شوند و در حال حاضر این مسئله در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و باید در صحن مجلس هم به تصویب برسد.

به گفته وی، با توجه به اینکه یک میلیون و 80 هزار نفر از دارندگان کارت سهام عدالت در دولت قبلی از سهام عدالت بازمانده‌اند امیدواریم در دولت جدید به این افراد و نیز بازماندگان مشمول سهام عدالت سهام جدید اختصاص پیدا کند.

همچنین اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت هم به خبرنگار فارس گفت: دولت جدید باید به بازماندگان از مشمولان سهام عدالت سهام جدید اختصاص دهد.

وی افزود: توصیه ما این است که مردم سهام عدالت خود را نگه دارند و سیاست آزادسازی سهام عدالت هم با تأکید بر ماندگاری مردم در سهام عدالت و افزایش دارایی مردم برای ایجاد عدالت در دارایی خانوارهای کم درآمد است و به هیچ وجه برای فروش سهام عدالت توصیه نمی‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت ارزش سهام عدالت امروز سهام عدالت نحوه فروش سهام عدالت سود سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت سرمایه گذاری استان سود سهام عدالت استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و سازمان خصوصی‌سازی در طول ۳ سال اخیر به دنبال آن بوده‌اند تا بتوانند عمده سهام ۲ تیم پرطرفدار پایتخت را واگذار کنند تا رسماً دوران مالکیت دولت بر این تیم‌ها به پایان برسد. طی ماه‌های گذشته، تلاش‌ها برای تفکیک مالکیت سرخابی‌ها به اوج خود رسید، اما با وجود اینکه ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا نزدیک است، همچنان خبری از تفکیک سهام ۲ باشگاه به صورت رسمی نیست و تلاش‌ها برای واگذاری سهام‌شان ادامه دارد.

استقلالی‌ها برخلاف ۲ فصل اخیر که به‌واسطه مشکلات مالی و عدم پرداخت بدهی‌های خود نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، حالا توانسته‌اند مشکلات مالی خود را رفع‌ورجوع کنند و خطری برای عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از جانب عدم پرداخت مطالبات، آبی‌پوشان پایتخت را تهدید نمی‌کند. با این وجود، عدم تفکیک مالکیت باشگاه‌ها باعث شده تا آبی‌پوشان پایتخت که شانس بالایی برای کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا دارند، در خطر از دست دادن این فرصت طلایی باشند.

آبی‌پوشان پایتخت در طول ماه‌های اخیر مشتریان نام‌آشنایی داشتند و در ابتدا بحث واگذاری آنها به هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس مطرح شد که بعد از منتفی‌شدن واگذاری پرسپولیس به هولدینگ شستا، انتقال آبی‌ها به هولدینگ خلیج‌فارس هم منتفی شد. بعد از منتفی‌شدن انتقال عمده سهام باشگاه استقلال به پتروشیمی خلیج‌فارس، اسامی بانک‌هایی، چون رفاه و تجارت به میان آمد که در نهایت مشخص شد بانک‌ها مستقلاً حق بنگاه‌داری ندارند و همین مسئله گره به کار انتقال سهام باشگاه استقلال انداخت، اما حالا با توجه جلسات برگزار شده در میان اعضای هیات‌دولت شرایط تغییر کرده است.

دومین هولدینگ سرمایه‌دار خاورمیانه وارد می‌شود!

سازمان خصوصی‌سازی به تازگی آگهی عرضه عمومی سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را ارائه کرده که در آگهی منتشره، ارزش ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال حدود ۲۷۴۸ میلیارد تومان اعلام شده است. هر چند زمان عرضه سهام مشخص نیست، اما با توجه به ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین مالکیت باشگاه‌ها که روز پنجم اردیبهشت‌ماه است، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و مدیران وزارت ورزش‌وجوانان به دنبال واگذاری سهام ۲ باشگاه هستند.

هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که بیش از ۱۵ شرکت خدماتی و تولیدی زیرنظر خود دارد و بعد از سابک عربستان، دومین هولدینگ پتروشیمی بزرگ در خاورمیانه است، توانسته مجوزات لازم برای فعالیت در عرصه‌های ورزشی را از وزارت نفت دریافت کند و در این زمینه گفته می‌شود که آنها با توجه به مجوزات صادر شده، جدی‌ترین متقاضی خرید بلوک عمده سهام باشگاه استقلال هستند و امیدوارند بتوانند در مزایده پیش‌رو عمده سهام باشگاه استقلال را در اختیار گیرند.

۲ هولدینگ وابسته به بانک‌های نام‌آشنا هم مشتری استقلال هستند

هولدینگ گروه توسعه ملی که زیرمجموعه بانک ملی ایران فعالیت می‌کند و بیش از ۷۱ درصد سهام آن به این بانک تعلق دارد، یکی دیگر از متقاضیان خرید عمده سهام باشگاه استقلال است. شرکت‌هایی، چون پتروشیمی شازند اراک، توسعه صنایع بهشهر و گروه صنعتی بارز از جمله زیرمجموعه‌های هولدینگ توسعه ملی هستند و آنها امیدوار هستند که در مزایده پیش‌رو بتوانند مالکیت باشگاه استقلال را به‌دست آورند و فعالیت خود در عرصه فوتبال را پی گیرند.

هولدینگ سرمایه‌گذاری غدیر هم که زیرمجموعه بانک صادرات است و البته سهام عمده آن به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح تعلق دارد، دیگر مشتری استقلال در بازار فرابورس محسوب می‌شود. این هولدینگ هم شرکت‌های نفتی نام‌آشنایی، چون گروه گسترش نفت‌وگاز پارسیان و شرکت پالایش نفت بندرعباس را زیرمجموعه خود دارد و همچنین پتروشیمی پارس زیرمجموعه این هولدینگ فعالیت می‌کند. در روز‌های گذشته بحث انتقال امتیاز استقلال به پالایشگاه نفت تهران هم مطرح شده بود که پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که مسئولان این باشگاه که پیشتر تجربه فعالیت در لیگ برتر در کسوت مالک باشگاه نفت تهران را داشتند، در مقطع کنونی تمایلی به تیمداری ندارند و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، یکی از ۳ هولدینگ مطرح‌شده مالک باشگاه استقلال خواهد شد.

اول تفکیک مالکیت، بعد انتقال!

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان به دنبال تفکیک سریع‌السیر مالکیت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت هستند تا مشکل مالکیت مشترک حل شود و آنها منعی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نداشته باشند. در همین راستا، گفته می‌شود که احتمالاً تا پیش از ضرب‌الاجل پنجم اردیبهشت‌ماه، فرآیند واگذاری یکی از ۲ باشگاه انجام خواهد شد که با توجه به تشریفات اداری، احتمالاً واگذاری سهام پرسپولیس در اولویت خواهد بود و استقلالی‌ها زیرشاخه وزارت ورزش‌وجوانان می‌مانند و بعد از عبور از ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، مقدمات واگذاری و انتقال مالکیت استقلال هم انجام می‌شود تا ۲ تیم رسماً دیگر با مالکیت وزارت ورزش‌وجوانان کار خود را پیش نبرند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • زمزمه‌های خرید دیجی کالا توسط همراه اول
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور