Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:07:55 GMT

حقوق معنوی یک فیلم سینمایی به حراج گذاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۹۳۰۶

حقوق معنوی یک فیلم سینمایی به حراج گذاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا و بر اساس اعلام رسمی امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز، برای اولین بار در تاریخ سینما، حقوق معنوی فیلم سینمایی اولین تولد (1st Born) ساخته علی عطشانی در قالب فناوری بلاک‌چین به حراج گذاشته می‌شود. 

این حراج از روز جمعه ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست ۲۰۲۱) در سایت https://1stbornnft.com/ به صورت توکن غیر قابل معاوضه/ NFT آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برندگان این مزایده به‌جز دریافت امتیاز معنوی فیلم سینمایی اولین تولد (1st Born)، یک نسخه از این فیلم را به صورت فیزیکی و با امضای عوامل فیلم دریافت خواهند کرد. 

همچنین ۵ درصد از مبلغ نهایی مزایده به تامین واکسن کرونا برای ایران اختصاص داده می‌شود. 

توکن غیر قابل معاوضه یا NFT نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری شده است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. 

فیلم سینمایی اولین تولد (1st Born) به کارگردانی علی عطشانی، محصول کمپانی امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز است که اولین ساخته مشترک ایران و هالیوود به‌شمار می‌رود. 

تعدادی از بازیگران هالیوودی همچون ول کیلمر، رابرت نیپر، تام برنگر، تیلور کول، دنیز ریچاردز، دومنیک سوان، گِرِگ گرانبرگ، ویلیام بالدوین، کن دویتیان، جی عبدو، استیو وایلدر و کیان کاووسی در این فیلم ایرانی - آمریکایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان اولین تولد نگاهی کمدی به روابط سیاسی بین ایران و آمریکا در بستری خانوادگی دارد. قصه این فیلم درباره دختری آمریکایی به نام کیت است که پدرش از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا و از مخالفین اصلی ایران است و پسری ایرانی به نام بن که پدرش در ایران از مخالفان سر سخت آمریکا و هرگونه توافقی با آن‌هاست. کیت و بن چند سالی است در آمریکا با هم ازدواج کرده و زندگی آرامی دارند تا این که شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دو پدر کنار هم قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا علی عطشانی سینمای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علی عطشانی سینمای ایران ویروس کرونا علی عطشانی سینمای ایران فیلم سینمایی اولین تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از خانه اکرام با فرزندان معنوی خود در این محل دیدار و از آنان دلجویی کرد.

سردار رادان در این دیدار که با حضور جعفر صباغیان، قائم مقام و حبیب الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات خانواده‌های فرزندان معنوی خود، سفر به مشهد مقدس را به آنان هدیه کرد.

کد خبر 6081855

دیگر خبرها

  • نوزدهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله اردیبهشت برگزار می‌شود
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • زمان حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله همراه با جزئیات مشخص شد
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال ۱۴۰۳ در گیلان
  • عکس| چهره کمتر دیده شده الناز شاکردوست در یک فیلم سینمایی
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی