Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، معاون مالی و اقتصادی شرکت سازه گستر سایپا در میز صنعت خودرو و قطعه سازان با بیان اینکه این روزها همگان مشکل اساسی صنعت خودرو را شناخته و راهکارهایی برای آن تدوین کرده اند، گفت: قیمت گذاری دستوری نه به نفع تولیدکننده است، نه مصرف کننده؛ زیرا پول از تولید خارج و در جای دیگر که تاثیر مخرب بر اقتصاد دارد، هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات دو شرکت ایران خودرو و سایپا کاملاٌ به هم شبیه است، ادامه داد: با در نظر گرفتن شرکت های خودرو ساز به عنوان یک بنگاه تولیدی که باید بر مبنای قانون تجارت  اداره شود، چگونه تصمیم گرفته می شود که نرخ فروش، نرخ تولید، میزان کیفیت محصولات و ... آن بنگاه توسط حوزه های مختلف تعیین شود؟

اسماعیل فر افزود: با محدودیت هایی که برای مدیرعامل بنگاه تولیدی ایجاد می شود، رشد و تحول در بنگاه دور از ذهن است.

به گفته معاون مالی و اقتصادی شرکت سازه گستر سایپا؛  قیمت گذاری دستوری عامل اصلی این مساله بوده و وقتی خودروسازان نتوانند محصولات خود را متناسب با بهای تمام شده به علاوه هزینه‌های مالی بفروشند، با ضرر و زیان رو به رو خواهند شد. 

او ادامه داد: در حالی که افزایش نرخ ارز و نهاده های تولید، قیمت تمام شده محصولات را افزایش داده، قیمت گذاری دستوری باعث شده واسطه ها از جیب سهامداران سایپا و ایران خودرو درآمد کسب کنند.

اسماعیل فر با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور نیازمند ارائه راهکار اساسی است، اظهار کرد: حذف قیمت گذاری دستوری و همچنین اجرای برنامه ای مدون برای پرداخت بدهی ها از جمله مباحثی است که نیازمند تفکر جمعی است تا در سریع ترین زمان ممکن زیان بنگاه های تولیدی را جبران کنیم.

او عنوان کرد: با وجود شدیدترین تحریم های ممکن، امروز شاهد پیشرفت این صنعت و حتی عرضه خودروهایی کاملا داخلی با استانداردهای قابل قبول هستیم و

همین امر نشان می دهد متخصصان و مدیران صنعت خودرو از پس تحریم ها برآمده اند اما آنچه آنها را با زیان مواجه کرده، قیمت گذاری دستوری است که ضربه بیشتری به تولیدکننده و مصرف کننده زده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سازه گستر سایپا تاکید کرد: مسئولان و مدیران کشور باید نگاهی دقیق و عمیق تر به مسائل و مشکلات پیش روی صنعت خودرو داشته باشند.

او افزود؛ در شرایطی که نرخ فروش پایین تر از نرخ بهای تمام شده است، بخشی از سرمایه بنگاه از دست خواهد رفت بنابراین توسعه و ارتقای کیفیت نیازمند تامین نقدینگی کافی است.

اسماعیل فر خواستار همفکری برای وضعیت صنعت خودرو شد و گفت: مشکلات این صنعت برای همه روشن است، بنابراین حمایت دست اندرکاران این صنعت می تواند راهگشای مسائلی چون حذف قیمت گذاری دستوری، جبران زیان های انباشته شده و تامین مالی مورد نیاز باشد.

پربیننده ترین دیکتاتوری دژپسند در شورای عالی بورس / انتصاب دهقان دهنوی ۱۰۰درصد تخلف است! هواشناسی بورس در ابتدای شهریور چه عواملی در بازگشت رشد به معاملات بورس تاثیر گذار بود؟ مسیر گروه‌های بورسی تا جبران زیان وضعیت آخر هفته بورس ها در جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت خودرو قیمت گذاری دستوری صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: به زودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می شود. قرار است فرایند خرید خودروهای وارداتی از شرکت ها را تسهیل کنیم و بزودی شرایط جدید فروش خودروهای وارداتی را اعلام می کنیم.

او افزود: در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته ایم و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار فروش این دسته از خودروها را آغاز می کنیم که شرایط خرید به مراتب راحتتری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ضیغمی تصریح کرد: اواخر سال گذشته تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده ایم.

به گفته او، این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریع‌تر این خودروها هستیم. به عنوان مثال گمرک بندر شهید باهنر بندر عباس، میزبان تیراژ به مراتب بالاتری از خودروهای وارداتی نسبت به دوره قبلی واردات است و از ابتدای سال جاری، حجم قابل توجهی از خودروهای برقی و بنزینی خارجی به گمرک شهید رجایی آمده اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894472

دیگر خبرها

  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
  • نیاز سالانه کشور ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد