Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در سوئد در توییتی درباره ضرب و شتم شدید ماموران بازداشتگاه سوئد نوشت: شواهد حاکی از کاربرد خشونت ونقض کنوانسیون های: مقابله با شکنجه و رفتار‌های غیر انسانی، ظالمانه و تحقیرآمیز، حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

خبرگزاری میزان - احمد معصومی‌فر در توئیتی از ملاقات خود با یکی از اتباع کشورمان که در زندان‌های سوئد مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئ در این توئیت نوشت: پس از ۲۰ روز پیگیری موفق به ملاقات شهروند ایرانی در زندان شدم. شواهد حاکی از کاربرد خشونت ونقض کنوانسیون های: مقابله با شکنجه و رفتار‌های غیر انسانی، ظالمانه و تحقیرآمیز (۱۹۸۴) مواد ۱، ۱۲ و ۱۶، حقوق مدنی وسیاسی (۱۹۶۶) مواد ۷، ۹، ۱۰ و۱۴ وکنوانسیون اروپایی حقوق بشر (۱۹۵۰) مواد ۳، ۵ و ۷ است.

وی در ادامه آورده است: شکایت توسط وکلا به مرجع قضایی تسلیم وطی یادداشتی به وزارت خارجه و وزارت دادگستری خواستار تحقیق مستقل در خصوص نقض حقوق زندانی، ممانعت از معاینه پزشک، هتک حرمت‌های اعتقادی واعمال شکنجه جسمی و روحی شهروند ایرانی شدم.

معصومی‌فر در سوئد در پایان تاکید کرد: موضوع را تا رسیدن به نتیجه‌ای قانع کننده دنبال خواهم کرد.

 

بیشتر بخوانید: ضرب و شتم یک ایرانی در زندان سوئد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سفیر ایران در سوئد سوئد معصومی فر اتباع ایرانی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفیر ایران در سوئد سوئد معصومی فر اتباع ایرانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان وارد مدینه منوره شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ابراز امیدواری بن فرحان برای از سرگیری سفر عمرهفیصل بن فرحان: بزودی مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟