Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:09:16 GMT

سخنگوی پنتاگون: وضعیت فرودگاه کابل متغیر است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۴۵۰۲

سخنگوی پنتاگون: وضعیت فرودگاه کابل متغیر است

وی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود که وضعیت سیال و پویا است و تقریبا هر ساعت تغییر می کند و در مکان های اطراف فرودگاه بسیار متغیر است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه وزارت دفاع با وزارت خارجه در تماس و هماهنگی است، اضافه کرد که فرماندهان نظامی در مورد آنچه که به نفع غیرنظامیان است، تصمیم می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کربی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده گفت که قصد نداریم وارد جزئیات خاصی شویم.
وی همچنین گفت که تاکنون دلیلی برای درگیری مستقیم با طالبان وجود نداشته است.

خروج ۱۷ هزار نفر از افغانستان/ دو هزار و ۵۰۰ آمریکایی
ژنرال هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای آمریکا نیز با بیان اینکه عمیلیات خارج کردن افراد از افغانستان ادامه دارد، گفت: وضعیت در فرودگاه کابل هر ساعت تغییر می‌کند و عملیات ما در  افغانستان تامین امنیت فرودگاه کابل و فرماندهی عملیات هوایی برای انتقال مردم است.
وی افزود: با سران طالبان به خصوص در کابل ارتباط مدام داریم و دیپلماسی در افغانستان ادامه دارد.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد از ۱۴ اوت، زمان آغاز عملیات خروج از افغانستان تا کنون حدود ۱۷هزار نفر از این کشور خارج شده‌اند و پنج هزار و ۸۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور وجود دارند.تاکنون دو هزار و ۵۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شده اند. در تلاش هستیم روند خروج از افغانستان را بصورت ایمن تکمیل کنیم.

این خبر در حال تکمیل است

برچسب‌ها کابل طالبان پنتاگون پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان پنتاگون کابل طالبان پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک‌تایمز نوشت: مسئولان امریکایی افزودند: «علیرغم خسارات سنگینی که حماس متحمل شده است، بخش بزرگی از رهبران ارشد آن در غزه همچنان در جای خود هستند و در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی پنهان شده‌اند و آنها تصمیم‌گیرندگان مذاکرات توافق تبادل اسرا هستند.»

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، شبکه تونل صدها مایل در نقاطی تا ۱۵ طبقه زیر زمین امتداد دارد.

اسرائیل نتوانست تونل‌هایی را که حماس سال‌ها صرف ساخت آن‌ها کرده بود، ویران کند، اما مقامات اسرائیلی می‌گویند که کنترل بیشتر نقاط کلیدی – مجتمع‌های استراتژیک زیرزمینی که حماس برای فرماندهی نیروهایش از آن‌ها استفاده می‌کرد، را به دست گرفته‌اند.

این روزنامه آمریکایی توضیح می‌دهد: «اگرچه عملیات نظامی اسرائیل در غزه منجر به تضعیف حماس، کشته شدن هزاران نفر از اعضای آن و ترور حداقل یک فرمانده ارشد نظامی آن شد، اما تل آویو به اهداف اولیه خود در جنگ دست پیدا نکرد و اسرا آزاد نشده و حماس کاملا نابود نشده است.»

به نوشته نیویورک تایمز، «جنگ برای اسرائیل گران تمام شد، زیرا ارتش علاوه بر گرسنگی دادن گسترده در غزه، تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و شماری از امدادگران را کُشت که منجر به محکومیت گسترده‌ای در سراسر جهان شد.»

علاوه بر این، نیویورک تایمز گزارش داد: «بر اساس ارزیابی سالانه امنیتی منتشر شده در ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای نابودی واقعی حماس تردید دارند، اسرائیل احتمالاً برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مستمر حماس مواجه خواهد شد. ارتش برای نابود کردن زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به عناصر جنبش اجازه می‌دهد پنهان شوند، قدرت خود را بازیابند و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند، مبارزه خواهد کرد.»

علاوه بر این، این روزنامه آمریکایی نوشت: «تل‌آویو و حماس در حال آماده‌سازی خود برای عملیات بزرگ‌تر در شهر رفح به عنوان آخرین پایگاه حماس هستند، وضعیت نامشخصی درباره بعد از عملیات رفح وجود دارد. ممکن است پس از رفح، با سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد و مسئول تأمین امنیت در نوار بعد از جنگ خواهد بود، رو به رو شویم.»

ارتش اسرائیل بر این باور است که چهار گردان از نیروهای حماس در رفح مستقر هستند و هزاران جنگجوی دیگر به همراه بیش از یک میلیون غیرنظامی به آنجا پناه برده‌اند.

مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند اسرائیل باید طرح خود را شبیه به محاصره موصل عراق در سال ۲۰۱۷ توسط نیروهای عراقی و نیروی هوایی آمریکا ترسیم کند؛ جایی که یک میلیون نفر از ساکنان آن قبل از حمله از شهر تخلیه شده بودند. در این حمله حداقل ۳۰۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی از اسرائیل می‌خواهند که حملات متمرکزی را به مواضع حماس انجام دهد، اما این امر باید پس از انتقال غیرنظامیان از رفح انجام شود

کد خبر 846703 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی