Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین هاشمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار تن بذر گندم مرغوب و یک هزار تن بذر گواهی شده با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی برای توزیع بین کشاورزان توسط تعاون روستایی استان تامین شده‌ است.

وی ادامه داد: توزیع بذر گندم بین کشاورزان استان مرکزی بر اساس سهمیه هر شهرستان از پانزدهم شهریورماه امسال آغاز و کشاورزان می‌توانند بذر مورد نیاز خود را با مراجعه واحدهای جهاد کشاورزی شهرستان‌ها دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از خرید ۲ هزار و ۲۳۴ تن جو از کشاورزان این استان در سال جاری خبرداد و گفت: این محصولات با قیمت توافقی توسط شرکت‌های زیر مجموعه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده‌ است.

هاشمی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا نیز امسال توسط تعاون روستایی استان مرکزی به صورت تضمینی و قیمت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: ۸۰۰ تن محصول کلزای کشاورزان استان مرکزی در سال جاری با قیمت توافقی و ۵۰۰ تن با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت: محصول کلزا با قیمت توافقی برای نخستین بار امسال توسط تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

برچسب‌ها گندم تعاون روستایی استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تعاون روستایی استان مرکزی گندم تعاون روستایی استان مرکزی تعاون روستایی استان مرکزی کشاورزان خریداری شد قیمت توافقی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت  برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه