Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@07:51:01 GMT

ریاست پرقدرت ترین بانک مرکزی جهان به چه کسی می رسد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۶۴۵۷

ریاست پرقدرت ترین بانک مرکزی جهان به چه کسی می رسد؟

انتظار می رود در روز جهانی کار گزینه مد نظر جو بایدن برای هدایت فدرال رزرو معرفی شود.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، به نظر می رسد که دولت بایدن از عملکرد جروم پاول- رییس کنونی بانک مرکزی آمریکا- رضایت دارد تا جایی که طبق گفته منابع آگاه در وزارت خزانه داری، ژانت یلن- وزیر خزانه داری- که خود نیز سابقه ریاست بر فدرال رزرو را در دوره زمامداری باراک اوباما در کارنامه دارد، از تمدید ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز جو بایدن- رییس جمهور- گزینه خود را برای این سمت مهم اعلام نکرده است اما انتظار می رود که وی در روز جهانی کار گزینه خود را معرفی کند.

جروم پاول برخلاف شماری از مدیران رده بالای فدرال رزرو گفته که هنوز برای پایان به سیاست انبساطی بانک مرکزی زود است چرا که اگرچه مخارج خانوارها و اشتغال زایی نسبت به چند ماه قبل در وضعیت بهتری قرار دارد اما شرایط در مقایسه با قبل از بحران آشکارا بد است و تا زمانی که مردم اطمینان لازم از غلبه بر همه گیری را به دست نیاورند خبری از احیای کامل نخواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا در دوران ریاست پاول نرخ بهره را به بازه صفر تا ۰.۲۵ درصدی کاهش داده که این رقم پایین ترین نرخ بهره معاصر تاریخ پولی آمریکا بوده است.

پاول در سال ۲۰۱۸ و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سمت ریاست فدرال رزرو منصوب شد اما اختلاف نظر بین دوطرف خیلی زود مشخص شد تا جایی که ترامپ بارها و بارها از پاول و عملکرد بانک مرکزی انتقاد کرد.

ترامپ یک بار در انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در دوره پاول گفته بود: (مدیران فدرال رزرو) به قدر کافی کار نکرده‌اند و سریع هم تصمیم نمی‌گیرند. می توانستیم از این که الان هستیم بهتر باشیم. الان این شانس را داریم که ثروت و موفقیت را برای آمریکا به همراه آوریم. رشد را متوقف نکنید!

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره دونالد ترامپ جروم پاول قیمت دلار فدرال رزرو بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

کد خبر 845434 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت! +عکس
  • روماریو به مستطیل سبز برگشت!
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت!
  • اسطوره تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت!
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند