Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا شهلایی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط این سد تامین خواهد شد.

او افزود: از سال ۹۲ تاکنون به منظور تامین آب شرب شهر کرمانشاه حدود هزار لیتر بر ثانیه آب سدگاوشان تحویل تصفیه خانه شهید نظری این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به وارد مدار شدن تصفیه خانه غدیر به صورت اضطراری برای تامین آب شهر کرمانشاه بیان داشت: با بهره برداری این تصفیه خانه در روستای سراب خشکه ظرفیت تصفیه و انتقال آب شرب از سد گاوشان تا ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

شهلایی با اشاره به اینکه آب ذخیره شده در سد گاوشان در صورت تدام خشکسالی تا سه سال نیاز کرمانشاه را مرتفع می‌کند، ادامه داد: در زمان انتقال آب به تصفیه خانه غدیر تعدادی از شیر‌های آب دچار شکستگی شدند که اکنون در حال تعمیر آن‌ها هستیم.

او به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: هیچگونه آلودگی در آب شرب تحویلی به مشترکین و همشهریان کرمانشاهی وجود ندارد.

آب کرمانشاه سالم و با کیفیت است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: نیرو‌های شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی استان، آب را در ۲ نوبت مورد آزمایش و کنترل کیفی قرار می‌دهند و تا آب شرب مشترکین بدون هیچ مشکلی به منازل آنان برسد.

گفتنی است :استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است؛ سرانه مصرف آب شرب در کلانشهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است و آب شرب دراز مدت شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان در شهرستان کامیاران در استان کردستان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ق

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب شرب تصفیه خانه سد شهر کرمانشاه تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه تامین زمین مهمترین و نخستین اقدام در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: به منظور تسهیل در امر اخذ پروانه ساختمانی نیز اخذ تسهیلات بانکی در اجرای این طرح مهم بعد از تامین زمین مورد نیاز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان و تهیه صورتجلسه تفکیکی نسبت به اخذ سند این اراضی اقدام کردند.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره تلاش همکاران ما بر این بود که اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان را علاوه بر اراضی در اختیار این اداره کل از محل شناسایی زمین‌های بلا استفاده و مازاد در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی و سایر موارد مورد امکان تامین کنند، افزود: اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی گامی ارزشمندی در تامین اراضی مورد نیاز این طرح ملی در استان بوده است.

دیگر خبرها

  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند