Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته محمدرضا صابری رئیس انجمن سینماداران ایران، از پایان تعطیلی سینما‌های سراسر کشور خبر داد؛ او اعلام کرد از امروز ۳۱ مردادماه سینما‌ها می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

اما ساعاتی بعد اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای را درباره ادامه اعمال محدودیت بر هفت شغل منتشر کرد که طبق این اطلاعیه، یکی از مشاغلی که مجاز به فعالیت نیستند، سالن‌های سینما و تئاتر ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنوز هم سینماها بلاتکلیفند؛ از صبح امروز سانس‌های مختلف در سینماهای کشور باز شده‌اند و محمدرضا صابری - سخنگوی انجمن سینماداران - تصمیم گیری درباره چگونگی فعالیت سینماها را به جلسه امروز شورای صنفی نمایش موکول کرده است.

۲۲ مرداد ماه بود که انجمن سینماداران ایران در اطلاعیه‌ای از تعطیلی یک هفته‌ای سینما‌ها به احترام ایام عزاداری سالار شهیدان و شیوع کرونا خبر داد.

با اینکه سینمایی‌ها دوباره فعالیت موقت خود را شروع کرده اند؛ اما از فعالیت تئاتری‌ها هنوز خبری نیست.

قادر آشنا مدیر کل هنر‌های نمایشی که پس از اعلام تعطیلی همه مشاغل (به جز مشاغل گروه یک) برای کاهشی شدن روند کرونا، بلافاصله چراغ سالن‌های تئاتر را خاموش کرد، وضعیت بازگشایی سال‌های تئاتر را نامعلوم دانسته و گفته است: هنوز ابلاغیه‌ای از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما نرسیده؛ برای فعالیت مجدد سالن‌ها منتظر اطلاع روابط عمومی ارشاد هستیم.

باید منتظر ماند و دید فعالیت سینما و تئاتر ایران در این دوره کرونا که هنوز هم هر روز شمار مبتلایان و مرگ و میر بر سر آن بالا می‌رود، چقدر تداوم دارد؟! چرا که هر بار بلافاصله در پیک کرونا، چراغ  تئاتر و سینما خاموش می‌شود؛ در حالی که به نظر می‌رسد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این سالن‌ها به مراتب بهتر و بیشتر از مترو، اتوبوس و بازار و مجتمع‌های تفریحی و رفاهی انجام شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران تعطیلی سینما سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»

اکران عمومی فیلم مست عشق که قرار بود فردا به‌صورت هم‌زمان در ایران و ترکیه آغاز شود، حداقل به مدت یک هفته به تعویق افتاد. به گفته علی سرتیپی این مشکل فقط به‌خاطر مسائل فنی رخ داده است و برنامه اکران برای این فیلم همچنان پا برجاست و این زمان به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش ایرنا، دلیل خاصی برای این تعریف عنوان نشده، اما شنیده می‌شود، هماهنگی‌ها برای اکران همزمان ایران و ترکیه، دلیل اصلی این رخداد باشد. فیلم قرار بود از هفته گذشته و در قالب اکران عیدفطر به روی پرده برود، اما هماهنگی‌ها برای اکران همزمان، باعث ایجاد یک هفته اکران این فیلم شد. به همین دلیل هم احتمال می‌رود که طولانی‌تر شدن پروژه هماهنگی، اکران این فیلم را یک هفته دیگر به تعویق انداخته است.

مست عشق به دلیل حالت مشارکتی خود را با طرف ترک، بار‌ها در حین تولید، مشمول حاشیه‌هایی که روند تولید این اثر و البته اکران آن را انجام داد.

در مست عشق که به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی فرهاد توحیدی و تهیه‌کنندگی مهران برومند ساخته شده، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، حسام منظور، هانده ارچل، ابراهیم چلیک‌کول، سلما ارگچ، بنسو سورال، بورک توزکوپاران و بوران کوزوم بازی کرده‌اند.

داستان این فیلم، همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد. در مست عشق، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیاخاتون حضور داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»
  • متنی که پدر رضا داوودنژاد منتشر کرد
  • متنی که پدر رضا داودنژاد منتشر کرد