Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@19:39:34 GMT

صادرات نفت عربستان 20 درصد آب رفت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۸۶۸۳

صادرات نفت عربستان 20 درصد آب رفت

متوسط تولید روزانه نفت خام در این کشور در نیمه اول 2021، 10.9 درصد نسبت به 2020 پایین آمده و به 8.499 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از عرب نیوز، صادرات نفت خام عربستان در نیمه اول سال جاری میلادی به طور متوسط برابر با 5.776 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی 19.8 درصد کمتر از 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیون بشکه صادر شده در همین دوره در سال گذشته و 5.8 درصد کمتر از 6.129 میلیون بشکه صادر شده در نیمه دوم 2020.

به همین ترتیب متوسط تولید روزانه نفت خام در این کشور در نیمه اول 2021، 10.9 درصد نسبت به 2020 پایین آمده و به 8.499 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید عربستان در همین دوره در 2020 برابر با 9.54 میلیون بشکه در روز بود. متوسط تولید روزانه عربستان همچنین 4.5 درصد نسبت به 8.895 میلیون بشکه ای تولید شده در نیمه دوم 2020 هم پایین تر بوده است.

اما قیمت بالاتر نفت در سال جاری به ثابت نگه داشتن درآمد عربستان کمک کرده است. قیمت نفت نفت از 52 دلار ابتدای 2021 تا 75 دلار افزایش یافته است. در نتیجه، درآمدهای نفتی عربستان در شش ماه اول سال جاری میلادی 11 درصد بالا رفته و به 249 میلیارد ریال رسیده است.

تولید محصولات پالایشگاهی در عربستان در نیمه اول 2021 به طور متوسط برابر با 2.423 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی 15.2 درصد بالاتر از شش ماه اول 2020 و 6.5 درصد بیشتر از از نیمه دوم سال گذشته.

متوسط صادرات روزانه محصولات نفتی در شش ماه اول سال هم تا 1.228 میلیون بشکه در روز بالا رفته است یعنی به ترتیب 28.5 و 14.3 درصد بالاتر از نیمه اول و دوم 2020.

واکسیناسیون کرونا و و بهبود فعالیت های اقتصادی در جهان باعث افزایش تقاضا برای نفت و همینطور بالارفتن صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن شده است. البته تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید احتمالاً منجر به بالارفتن بیشتر صادرات نمی‌شود چون بسیاری از اقتصادها از ترس گسترش نوع جدید ویروس کرونا فعالیت‌های خود را محدود کرده‌اند.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات نفت عربستان صادرات نفت خام قیمت نفت عربستان درآمد نفتی میلیون بشکه در روز نیمه اول نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هیأت دولت در جلسه امروز مصوب کرد که عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین هفته کاری دولت یک مصوبه خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به تصویب رسید و طبق تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، دولت ۲ ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات موارد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: هیأت دولت مصوب کرد، عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 739643

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • آمار عمره‌گزاران اعلام شد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد