Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با بیان این مطلب گفت: این طرح پایلوت در صورت تأمین اعتبار در استان‌های همچون گلستان، اردبیل، قزوین، فارس و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

فریبرز عباسی افزود: هوشمندسازی در ارتقای کیفی سامانه‌های نوین آبیاری مؤثر است و بهره وری سامانه‌ها را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بومی سازی تکنولوژی‌های مربوط به هوشمندسازی را از دیگر برنامه‌های معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا قصد داریم طرح‌های الگویی اجرا کنیم تا تکنولوژی‌های مناسب برای هر یک از سامانه‌های نوین آبیاری را در مناطق مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی شناسایی و به کشاورزان و شرکت‌های خصوصی پیشنهاد دهیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری، دخالت انسان در بهره برداری از سامانه‌ها کم و به ابزار، سنسورها و تجهیزات داخل مزرعه منتقل می‌شود.

وی با بیان این که هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون به صورت خودجوش در برخی از اراضی کشاورزی از سوی بهره برداران اجرا شده است، گفت: بهره برداران با توجه به مزایای سامانه‌های هوشمند آبیاری، آن را اجرا کرده اند.

عباسی ادامه داد: بعضی از پایلوت‌ها نیز تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی به منظور توسعه تکنولوژی‌های هوشمندسازی با توافق بهره برداران در اراضی کشاورزی اجرا شده است.

کد خبر 5286345

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آبیاری نوین ویروس کرونا قیمت نفت قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا افغانستان قطعی برق اقتصاد چین واکسن کرونا نفت خام قیمت دلار قیمت طلا کرونای دلتا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقتصاد آمریکا سامانه های نوین آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا است و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد: استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب است.

کد خبر 6087009

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان