Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا میرابیان» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره فروش سوخت از سوی ایران به لبنان گفت: این مسئله باعث شد «سمیر جعجع» که از مخالفان جدی «حزب‌الله»، «سید حسن نصرالله» و دیگر گروه‌های مقاومت مانند «حشدالشعبی» است و سایر گروه‌های لبنانی به جز «سعد الحریری» از خرید سوخت ایران توسط حزب‌الله استقبال کرنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دستاورد جمهوری اسلامی ایران از این اقدام گفت: ایران با فروش سوخت به لبنان اعلام کرد که در ارتباط با کشورهای دیگر و فروش نفت به هیچ عنوان تحت فشار و تهدید قرار نگرفته و به صورت رسمی یا غیررسمی این تهدیدها را شکسته و نادیده خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که نفت خود را به هر کشور یا فردی که بخواهد می‌فروشد و علی‌رغم فشارهای آمریکا، تحریم‌ها و فشارها نتوانسته تأثیری که ایالات متحده به دنبال آن بود، را بر روند فروش نفت کشور بگذارد.

میرابیان درباره دلیل به تکاپو افتادن آمریکا پس از خرید نفت ایران از سوی لبنان گفت: دستپاچگی سفیر ایالات متحده در لبنان نشان‌دهنده موضع انفعالی این کشور است. چرا این کشور پیش از این ارسال سوخت به لبنان از کشورهای دیگر را تسهیل و تسریع نکرده بود؟

وی ادامه داد: عملی شدن قولی که سفیر آمریکا به لبنان داده حداقل شش ماه طول خواهد کشید در حالی که مردم لبنان در حال حاضر سوخت برای مصارفی چون خودرو، بیمارستان، تولید برق و حتی پخت نان ندارند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: موضع انفعالی و دستپاچگی آمریکا در مواجهه با این مسئله نشان می‌دهد سیاست این کشور در تحریم و گرسنه نگه داشتن مردم لبنان با شکست مواجه شده است.

میرابیان درباره تأثیر این اقدام ایران در تحولات منطقه‌ای گفت: اتفاق اخیر نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران از موضعی قدرتمند برخوردار است و مواضع خود را بر اساس منافع و مصالح خود اتخاذ می‌کند.

وی درباره دلیل مخالفت سعدالحریری با خرید نفت از ایران اظهار کرد: «نجیب میقاتی» به عنوان مسئول تشکیل دولت لبنان معرفی شده و به دنبال جذب رأی برای کابینه خود است و ایران با ارسال سوخت به لبنان موقعیت نخست وزیر آینده لبنان را تقویت کرده و این مسئله خوشایند سعد الحریری نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه الحریری در چارچوب تحریم‌ها و فشارهای آمریکا مشغول فعالیت است ادامه داد: بنابراین خواهان ادامه یافتن تحریم‌هاست تا در نهایت دولت لبنان و حزب‌الله تسلیم خواسته‌های وی شوند و این اقدام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های الحریری را برهم زده است.

انتهای پیام/

فریده طهماسبی کد خبر: 1107812 برچسب‌ها بحران لبنان صادرات نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بحران لبنان صادرات نفت کارشناس مسائل غرب آسیا جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.

بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمارها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز ۸۶دلار رسیده است.

سایر خبرها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارزهای دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

آمارهای موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی ۳ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم دیروز با بیان اینکه اقتصاد جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: واقعیت‌های گذشته با عدم‌قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، اما برخی موارد به‌طور قطع ثابت باقی خواهند ماند.

دیروز در عین حال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به‌منظور دستیابی به تجارت ۱۰میلیارد دلاری ۲ کشور خبر داد.

کد خبر 846768 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز ایران و آمریکا بایدن تحریم هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند