Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:09:18 GMT

پرداخت تسهیلات کرونایی به هنرمندان استان فارس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۹۶۹

پرداخت تسهیلات کرونایی به هنرمندان استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مرحله اول بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال وام حمایتی به هنرمندان متقاضی واجد شرایط استان پرداخت شده است.

صابر سهرابی با اشاره به اینکه با هدف اشتغال و حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان فارس، پرداخت تسهیلات کم بهره از طریق ثبت نام در سامانه تحفه و با همکاری صندوق کارآفرینی امید از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: متقاضیان در رسته‌های مختلف نمایش، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فرهنگ و ادب، مد و لباس، مؤسسات فرهنگی هنری، کانون‌های آگهی و تبلیغات، رسانه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مشمولان این طرح بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به ثبت و ارسال ۱۳۶ فقره پرونده تاکنون به همت و همکاری شعب صندوق کارآفرینی استان فارس، بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول پرداخت شده است و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با جذب ۱۰۱ درصدی تسهیلات حمایتی اشتغال مرحله اول توانسته اند وام چهار درصد با تنفس بازپرداخت ۶ ماه دریافت کنند.

سهرابی اظهار داشت: این تسهیلات حمایتی از بخش فرهنگ، هنر و رسانه با ثبت نام در سامانه تحفه و معرفی آن‌ها به بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفت و کل مبلغ این تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت شناور در کشور است و همچنین مقرر شده به صورت تسهیلات حمایتی به فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تعلق گیرد.

سهرابی در پایان با اشاره به بهبود شرایط برای دریافت تسهیلات گفت: به منظور حمایت‌های توسعه‌ای تلاش شده تا شرایط مساعد برای اعطای تسهیلات اعتباری و وام بانکی برای خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی، در اولویت باشد و همچنین کمک برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال، توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری و بویژه جبران خسارت ها نیز از این جمله حمایت‌ها است.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: صابر سهرابی هنرمندان فارس تسهیلات فرهنگ و هنر استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید