Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@19:33:18 GMT

رژیم کتوژنیک خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۲۹۵

رژیم کتوژنیک خطرناک است؟

به گزارش وری ول هلث، یکی از نگرانی‌های اصلی این رژیم محدود کننده این است که بسیاری از مردم تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز و غذا‌های فرآوری شده با میوه‌ها و سبزیجات بسیار کم دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بر اساس مطالعه جدیدی که در Frontiers in Nutrition منتشر شده است، رژیم غذایی کتوژنیک معروف به کتو، ممکن است منجر به خطرات طولانی مدت سلامتی شود که از مزایای کوتاه مدت آن بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در مورد کتوژنیک، محققان دریافتند که این رژیم غذایی مخصوصاً برای افراد باردار، افرادی که ممکن است باردار شوند و کسانی که بیماری کلیوی دارند، ناامن است. آن‌ها نتیجه گرفتند که کتو همچنین می‌تواند منجر به عوارض طولانی مدت سلامتی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری آلزایمر برای اکثر مردم شود.

کتوژنیک به طور معمول دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط ​​و چربی زیاد است. این رژیم شامل غذا‌هایی مانند گوشت، ماهی، آجیل و سبزیجات فیبری است در حالی که اکثر میوه‌ها، غلات، حبوبات، سبزیجات نشاسته‌ای و شیرینی‌ها را حذف می‌کند.

هدف این رژیم رسیدن به کتوز است، حالتی که بدن از چربی برای سوخت استفاده می‌کند. در غیر این صورت گلوکز منبع اصلی انرژی را که از کربوهیدرات‌ها ناشی می‌شود، تامین می‌کند. با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، رژیم کتو بدن را مجبور می‌کند تا چربی را به عنوان منبع جایگزین انرژی به کتون تجزیه کند.

شیوام جوشی، پزشک متخصص نفرولوژیست، استادیار بالینی در دانشکده پزشکی NYU Grossman و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: "ایده افرادی که از این رژیم استفاده می‌کنند این است که اگر شما چربی می‌سوزانید، ممکن است چربی بدن را نیز بسوزانید. "

کتو در طول تاریخ برای درمان صرع مقاوم، یک اختلال تشنجی مقاوم در برابر دارو‌ها استفاده می‌شد. با این حال، افراد بیشتری این رژیم محدود کننده را برای کاهش وزن و مدیریت دیابت اتخاذ کرده اند.

جوشی می‌گوید برخی از افراد با رژیم کتو وزن خود را کاهش می‌دهند، اما کاهش وزن کوتاه مدت به احتمال زیاد در نتیجه کاهش مصرف کالری است. کتو با رژیم‌های کالری محدود کننده دیگر همتراز است، اما مردم باید از عوارض جانبی آن مطلع باشند.

نیل بارنارد، استاد  دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن و یکی از نویسندگان این مطالعه،    می‌گوید که رژیم‌های کتو حاوی انواع غذا‌هایی هستند که با خطرات سرطان مرتبط هستند. رژیم کتو بر مصرف محصولات حیوانی تأکید می‌کند در حالی که بسیاری از سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل غنی از مواد مغذی را محدود می‌کند. در نتیجه، مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر در کتو کم است.

محققان دریافتند که محدود کردن کربوهیدرات‌ها قبل یا در دوران بارداری با افزایش خطر نقایص مادرزادی و دیابت بارداری مرتبط است، رژیم کم کربوهیدرات برای هر فردی که ممکن است باردار شود خطرناک است.

بارنارد می‌افزاید که بیشتر انسان‌ها مستعد خطرات مرتبط با رژیم کتوی بسیار محدود کننده هستند. او می‌گوید: "اگر یک گربه هر روز گوشت بخورد تا تمام عمر گربه، هرگز دچار حمله قلبی نمی‌شود. اگر یک هفته گوشت بخورید، سطح کلسترول شما در بسیاری موارد افزایش می‌یابد و ممکن است به بیماری قلبی مبتلا شوید. "

در افراد باردار، حتی کسانی که مکمل اسید فولیک مصرف می‌کنند، نیز، نوزادان آن‌ها ممکن است دچار نقص لوله عصبی شوند، از آنجا که مقادیر زیاد پروتئین می‌تواند بر کلیه‌ها فشار وارد کند، کتو ممکن است خطرات بیشتری را برای افرادی که بیماری مزمن کلیه دارند ایجاد کند.

کتوز پایدار در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌تواند منجر به مقاومت به انسولین و سایر عوارض شود. کتو می‌تواند به سرعت سطح کلسترول کل را افزایش دهد، از جمله کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین ("کلسترول بد")، که می‌تواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی عروقی هستند خطرناک باشد.

چگونه می‌توان با رژیم غذایی کتو به طور ایمن برخورد کرد، در سال‌های اخیر، کتو به یک رژیم غذایی مرسوم برای کاهش وزن و مدیریت برخی دیگر از بیماری‌ها تبدیل شده است. با این حال، بارنارد پیشنهاد می‌کند که معمولاً یک رژیم غذایی بهتر از کتو وجود دارد.

برخی از پیروان رژیم کتو از رژیم سنتی محدودکننده به نفع رژیم کتو گیاهی یا گیاهی جدا شده اند. لی مک داول، مشاور تغذیه جامع و نویسنده "Vegan Keto"، وبلاگ غذایی Meat Free Keto را اداره می‌کند. او رژیم غذایی "شبه کتو" را تمرین می‌کند. لیز میوه، سبزیجات و لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کند، که می‌تواند در دنیای کتو بحث برانگیز باشد. او حتی بابت به اشتراک گذاری این نوع رژیم،   یک عکس العمل شدید نیز دریافت کرد.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( بروزرسانی جدید ) یک آنتی‌ بادی برای همه‌ جهش‌های کووید-۱۹ ۱۵ نشانه افراد مبتلا به کرونا دلتا واکسن فایزر یا آسترازنکا، کدامیک مقاوم تر است؟ فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ مفید هستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کلیوی محدود کننده رژیم غذایی رژیم کتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» محدود و تنبیهی بود/ اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند

 

تابناک _  سید ابراهیم رئیسی صبح امروز -چهارشنبه- در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است.

وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به روز است و این مهارت ارتش ایران را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشور‌های دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به دست توانای نیرو‌های مسلح و ارتش به روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح ایجادشده است.



اقتدار ارتش، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است

رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناور‌های سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی، سامانه‌های هوشمند، قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه، بلکه در جهان می‌تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه‌ای، بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

 رئیسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیرو‌های مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیرو‌های منطقه می‌توانند به نیرو‌های مسلح ما اتکا کنند.

وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیرو‌های مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه‌های تروریستی و حفاظت از مرز‌های کشور از ویژگی‌های نیرو‌های مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیرو‌های مسلح ما واقف هستند.

وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت

رئیسی گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند.


وی با بیان اینکه وعده صادق اقدامی محدود بود و نه فراگیر، با صراحت گفت: اگر قرار بود اقدامی گسترده‌تر علیه رژیم صهیونیستی انجام شود، می‌دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند، ولی قرار بود، اقدام محدود و تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام شود و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، پاسخی سهمگین و شدید دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در ادبیات آمریکایی‌ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیرو‌های مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این‌ها شکست راهبردی بود. برخی کشور‌ها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما الان پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

وی ادامه داد: از همه روز‌ها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیرو‌های مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشور‌های منطقه عرض می‌کنم که نیرو‌های نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشور‌ها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته‌های خود و نیرو‌های مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیرو‌های بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آن‌ها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیرو‌های مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر این موضوع تاکید دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود/ اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند