Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: مهندس ضرغامی به اتکای بیش از دو دهه تجربه و سابقه مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای دارای دانش کافی مدیریت و توانمندی برای وزارتخانه مهمی مانند وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه‌ها و رویکردهای ضرغامی برای حفاظت از میراث‌فرهنگی، توسعه گردشگری و تولید و ترویج صنایع‌دستی، در بیشتر کمیسیون‌های مجلس تایید شد و اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب کرد.

وی افزود: در برنامه‌هایی که ضرغامی در فراکسیون گردشگری تشریح کرد به گردشگری سلامت‌، طبیعت‌گردی‌، گردشگری دریایی و گردشگری زیارتی و توسعه گردشگری داخلی تاکید و توجه خاص شده است؛ ارزیابی اعضا این است که برنامه‌ها، جامع، عملیاتی و امیدآفرین است و تقریبا سایر فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های دیگر مجلس همین نظر را دارد.  

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: در برنامه‌های ضرغامی درباره صنایع‌دستی، هم شاخصه تحول و توسعه کاملا محسوس بود و اعضای فراکسیون گردشگری مجلس از نوع رویکرد وی به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استقبال کردند.

به انتظار پایان کرونا باشیم، مشاغل گردشگری از بین خواهد رفت

محسنی بندپی با اشاره به نکات و مذاکرات مطرح شده در جلسه فراکسیون گردشگری با ضرغامی گفت: در این ۱۸ ماه شیوع کرونا در کشور همه صنایع کشور به ویژه صنعت گردشگری که بخش بزرگ خدماتی است و جامعه شاغلان زیادی را هم در خود جای داده، دچار آسیب‌های اقتصادی زیادی شده‌ است. برای حمایت و جبران خسارت‌ها، باید مناسب و متناسب با شرایط برنامه‌ریزی شود؛ نمی‌توانیم منتظر پایان و فروکش کامل کرونا باشیم. شاید تا آن زمان این صنایع و مشاغل کامل از بین بروند.  

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: برای مقابله با کرونا و جبران خسارت آن در صنعت گردشگری، باید طرحی نو و عزمی ملی داشته باشیم. البته وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، برای این موضوع راه‌ها و راه‌کارهایی را در قالب برنامه حمایتی بیان کرد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: برای توسعه گردشگری باید به سمت بهره‌گیری از تجربه، تخصص، توان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حرکت کنیم. البته در همه‌بخش‌ها چنین رویکردی باید وجود داشته باشد که بخش خصوص وارد عرصه همکاری و تعامل با دولت شود، اما در صنعت گردشگری خیلی بیشتر و جدی‌تر. ضرغامی باید این فضا را ایجاد کند تا همکاری و تعامل همه ارکان دولت با بخش خصوصی گرشگری و صنایع دستی بیش از پیش فراهم کند.

از مشورت متخصصان نخبگان دانشگاهی استفاده شود

محسنی بندپی تصریح کرد: حضور و فعالیت بخش خصوصی ذات و ماهیت صنعت گردشگری و دولت ناگزیر از تعامل با بخش خصوصی در این حوزه است؛ از طرفی بخش خصوصی همواره برای همکاری و سرمایه‌گذاری کلان در صنعت گردشگری اعلام آماگی کرده است. این نوع همکاری دولت و بخش‌خصوصی قطعا منجر به ایجاد توسعه پایدار و متوازن، ایجاد اشتغال پایدار شده و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در مناطق سرمایه گذاری و هدف گردشگری  به همراه خواهد داشت.

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: دولت و وزارت میراث‌فرهنگی به دلیل چندوجهی بودن این وزارتخانه باید علاوه بر توان و تخصص بخش خصوصی در حوزه گردشگری، از حضور و مشورت متخصصان نخبگان علمی و دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم استفاده کنند. همین رویکرد باعث جلوگیری از خروج سرمایه‌های انسانی و اقتصادی از کشور شده و فضا را برای جذب نخبگانی ایرانی خارج از کشور هم می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس معرفی شده است. او هفته گذشته در چهار روز کاری در ۱۴ کمیسیون و ۵ فراکسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافت و رویکردها و برنامه‌های خود را برای مدیریت این وزارتخانه تببین کرده است.

در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرغامی، او سکان‌دار وزارتخانه‌ای می‌شود که گردشگری به عنوان یکی از حوزه های آن در ۱۸ ماه گذشته و شیوع کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه‌نشین شده‌ یا تغییر شغل داده‌اند؛ کارگاه‌های هنرهای سنتی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل و بسیاری از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده‌اند.

همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری از شنبه (۳۰ مرداد) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

وی در سخنانی در دفاع از معرفی ضرغامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جلساتی که با مهندس ضرغامی داشتم، نگاه او در خصوص مسئله گردشگری، معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی در گردشگری و از سوی دیگر اقتصاد گردشگری بوده که بسیار مهم است.

وی ضرغامی را چهره‌ای شناخته‌شده برای نمایندگان مجلس دانست و افزود: مسئله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری است و کشورمان هم زمینه‌های زیادی برای توسعه‌یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد؛ برای تحقق اقتصاد بدون نفت می‌توان اقتصاد گردشگری را دنبال کنیم که با توانمندی که مهندس ضرغامی دارد، این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه شایسته‌ و بایسته خواهد رسید.

برچسب‌ها نوشهر سلامت سید عزت الله ضرغامی دولت میراث فرهنگی پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر سلامت سید عزت الله ضرغامی نوشهر سلامت سید عزت الله ضرغامی دولت میراث فرهنگی فراکسیون گردشگری مجلس گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقتصاد گردشگری صنعت گردشگری بخش خصوصی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی