Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حل و فصل مسالمت آمیز خصومت‌ها و اختلافات همه پرونده‌های قابل گذشت ابتدا به شعب صلحی شورای حل اختلاف استان ارجاع می‌شود تا طرفین در فضایی آرام و بدون تنش با حضور اعضای مجرب شورای حل اختلاف برای حل اختلافات خود چاره جویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آسیابی افزود: جلوگیری از عمیق و ریشه دار شدن اختلافات و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در اختیار دادن فرصت بیشتر به طرفین برای کاستن از عصبانیت و گفتگوی راهگشا با یکدیگر و در نهایت کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها از مزیت ارجاع پروند‌ها به شورای حل اختلاف است.

او با اشاره به میانگین کشوری ۳۴ درصدی سازش پرونده‌ها در شعب شورای حل اختلاف گفت: این رقم در گلستان ۳۸ درصد است و امیدواریم با استفاده از حضور ریش سفیدان و بزرگان اقوام و مذاهب استان امسال درصد بیشتری از پرونده‌ها با سازش ختم به خیر شود.

انتهای پیام/ق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادگستری گلستان شورای حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود : در این راستا شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می یابد.
محمود اسپانلو ،دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی  استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم  آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت ها و تکالیف دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
خانه تاریخی شعرباف ، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد(هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • پرسپولیس بالاخره با اختلاف سه گل برد!
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول